Ruszyły największe badania środowiska Public Relations w Europie

Zespół naukowców z ponad 30 krajów pracujących w 10 europejskich uniwersytetach w ramach Europejskiego Stowarzyszenia Badawczo-Naukowego Public Relations (EUPRERA), opracował drugą edycję badań European Communication Monitor. Celem badań jest wykrycie trendów w public relations i zarządzaniu komunikowaniem. Badania mają charakter internetowej ankiety dostępnej do końca czerwca na stronie www.communicationmonitor.eu. Wypełnienie ankiety trwa około 10 minut, a każdy z uczestników badań otrzyma pełen raport. W zeszłorocznej edycji wzięło udział ponad 1100 uczestników – menedżerów, naukowców i specjalistów komunikowania i PR. Odpowiedzieli na pytania dotyczące m.in. przyszłości rynku, kierunków rozwoju, największych zagrożeń.

W tegorocznej edycji skupiono się na takiej tematyce jak nowe media i kanały komunikacji, CSR, strategie PR oraz ocena ich wdrażania.

Szefem polskiego zespołu badawczego jest prof. Ryszard Ławniczak a pracują w nim również dr Waldemar Rydzak i dr Jacek Trębecki.

Europejskie Stowarzyszenie Badawczo-Naukowe Public Relations (EUPRERA) to niezależna organizacja zajmująca się promowaniem innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie public relations. Jej członkami są głównie naukowcy i pracownicy naukowi. Z jej zasobów i wiedzy korzystać mogą również specjaliści chcący być na bieżąco z najnowszymi trendami. Więcej informacji na stronie: www.euprera.org