Ryszard Łada, prezes Motorola Polska, “Człowiekiem Roku”

Ryszard Łada, prezes Motorola Polska, został uhonorowany “Złotą Anteną 2006” w kategorii “Człowiek Roku” w plebiscycie organizowanym przez magazyn “Świat Telekomunikacji”. Wyróżnienie przyznano mu za wieloletnie, nowatorskie, konsekwentne i skuteczne działania na polskim rynku telekomunikacyjnym. Ryszarda Ładę wyróżnia nieprzeciętna osobowość, profesjonalizm w zarządzaniu interesami Motoroli w Polsce i krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz zaangażowanie w stworzenie i dynamiczny rozwój Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.

Bardzo cieszę się z tej nagrody. Odbieram ją przede wszystkim jako wyróżnienie za wkład pracy całego zespołu Motoroli w Polsce, z którego jestem bardzo dumny. Pamiętam jak na początku działalności w 1992 roku było nas kilka osób – teraz w Motoroli pracuje ponad 800. Jednocześnie już w wielu dziedzinach nasi pracownicy zarządzają działaniami koncernu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki. Przez 14 lat działalności udowodniliśmy, że potrafimy zarządzać interesami firmy z dobrymi rezultatami
– mówi Ryszard Łada.

Ryszard Łada jest absolwentem Uniwersytetu Stanforda (USA), Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Polskim oddziałem Motoroli zarządza od momentu jego powstania, czyli od 1992 roku. Jest prezesem zarządu spółek: Motorola Polska i Motorola Polska Electronics. Od 2000 roku pełni funkcję wiceprezesa koncernu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jest wiceprzewodniczącym Amerykańskiej Izby Handlowej, członkiem zarządu Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta oraz Rady Fundacji dla Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ryszard Łada ma 49 lat, jest żonaty, ma dwie córki. Jest amatorem włoskiej kuchni, regularnie gra w tenisa.

Nagrody “Świata Telekomunikacji” przyznaje niezależna Kapituła. W trakcie uroczystej gali ósmej edycji “Złotych Anten” w siedzibie Business Centre Club w Warszawie, nagrodzono firmy telekomunikacyjne, które zaoferowały innowacyjne i ekonomiczne rozwiązania w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. “Złote Anteny 2006” oraz wyróżnienia przyznano w jedenastu kategoriach, m.in.: Telefon Roku, Firma Roku, Kampania Promocyjna Roku i Usługa Roku.

Tegoroczne wyróżnienie nie jest pierwszą nagrodą dla Motoroli w tym konkursie – w 2000 roku firmę nagrodzono “Złotą Anteną” za wiodącą pozycję na rynku i inwestycję hi-tech, jaką jest Centrum Oprogramowania w Krakowie.