Rzut bankowym okiem na Mobile World Congress

W stolicy Katalonii, trwa Mobile World Congres. Na dwudzistych szóstych targach telefonii komórkowej, wystawiają się producenci aplikacji, dostawcy infrastruktury telekomunikacyjnej, producenci telefonów i smartfonów. Obecny w Barcelonie Krzysztof Grzeszczuk,  z ramienia Citi Mobile opowiada o najnowszych zdobyczach z zakresu technologii mobilnych.

Rewolucyjne rozwiązania, nowe koncepcje, tak w kilku słowach podsumować można pierwszy dzień Kongresu. Przedstawiono na nim strategiczne plany operatorów, a  wśród nich rozwój: LTE (Long Term Evolution – standard przesyłu danych w telefonii komórkowej będący następcą systemów trzeciej generacji), mcommerce (nfc – komunikacja bliskiego zasięgu), usług multimedialnych oraz obecności rozwiązań mobilnych w służbie zdrowia, transporcie, edukcji i innych obszarach.

Duże zainteresowanie na stoisku Nokii wzbudziła zaprezentowana wczoraj funkcja mikropozycjonowania. Jest to niezywkle precyzyjna technologia, pozwalająca odnaleźć zagubione rzeczy dzięki mikronadajnikowi. Ostrzega również jeśli oddalimy się od naszej walizki lub innej oznakowanej rzeczy. Firma funkcję tę wrowadziła na razie pilotażowo.Ciekawe rozwiązanie zaprezentowała również firma Fujitsu. Seria wodoodpornych mobilnych urządzeń została umieszczona w akwarium, dla udowodnienia, że  nawet w takich warunkach nie przestają działać. Biorąc pod uwagę fakt, jak dużo telefonów kończy swój żywot w kontakcie z wodą jest to niezwykle ciekawy pomysł,  wart zaimplementowania przez pozostałych producentów urzadzeń mobilnych. Innowacyjne funkcje urządzeń mobilnych są nie od dziś stosowane w bankowości. Przykładem może być wprowadzony przez Citi Handlowy lokalizator bankomatów, technologia Bump 2 Transfer oraz usługa realizacji płatności poprzez skanowanie kodów. Wygląda na to, że teraz będzie ich więcej.

Na Kongresie rozmawia się  także o płatnościach w handlu – według prezesa jednej z najwiekszych firm handlu internetowego,  w ciągu najbliższych 3 lat szykuje się rewolucja w handlu i płatnościach  – większa niż przez ostatnią dekadę. Urządzenia mobilne mają  olbrzymi potencjał i wkrótce staną się narzędziem, finalizującym transakcje. Konsumenci są coraz bardziej świadomi, chcą decydować nie tylko o tym co kupują, ale i jak kupują, o czym świadczą badania, według których co najmniej połowa zakupów w USA wspomagana jest informacjami z internetu.

Mobile World Congress to miejsce gdzie można dowiedzieć się, w jakim stopniu technologia odziaływuje na nasze życie. W ostatnich latach wyraźnie widać zmiany w podejściu klientów do technologii, która jeszcze niedawno postrzegana  była jako coś skomplikowanego. Obecnie sytuacja wygląda zupełnie inaczej: konsumenci odczuwają  nadmierne przywiązanie do nowości technologicznych. Warto tu wspomnieć chociażby o nomofobii – nowym rodzaju fobii, objawiającym się panicznym strachem przed brakiem dostępu do komórki. Wywołuje to reakcje zbliżone do klasycznej nerwicy i może stać się, jak mówią eksperci, nową chorobą cywilizacyjną.

Więcej informacji w kolejnej relacji z Barcelony.

Źródło: Citi Handlowy