Projekt brandingu SAIO, platformy do kompleksowej robotyzacji procesów biznesowych od ING, został wyróżniony w międzynarodowym i prestiżowym konkursie – Red Dot Award – w kategorii Brands & Communication Design 2022.
Red Dot Award to jeden z największych i najbardziej prestiżowych, ogólnoświatowych konkursów projektowych. Otrzymanie tego wyróżnienia, nazywanego też często „Oscarem Designu”, potwierdza na arenie międzynarodowej doskonałą jakość projektową i klasę nagrodzonej pracy. W tegorocznym konkursie tę nagrodę przyznano projektowi brandingu SAIO, przygotowanego dla ING przez gdańskie TOFU Studio.
– W ING wiemy, że użyteczność i design idą ze sobą w parze. Dlatego pracując nad ofertą zawsze z uwagą wsłuchujemy się w potrzeby i opinie użytkowników. Jednocześnie dużą rolę przywiązujemy do designu. Obserwujemy najnowsze trendy i wdrażamy rozwiązania wpisujące się w aktualne oczekiwania użytkowników i projektantów. Bardzo się cieszę, że nasze wysiłki włożone w zaprojektowanie marki SAIO zostały docenione w jednym z najlepszych konkursów w dziedzinie designu na świecie – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Jury w uzasadnieniu zwróciło uwagę na „niezwykłą jakość tej pracy”. Projekt zostanie opublikowany w Red Dot Design Yearbook i będzie prezentowany na różnych wystawach oraz w sekcji zwycięzców na stronie internetowej konkursu.
Nagroda i konkurs Red Dot Award na najlepszy design organizowany jest od ponad 60 lat. Jury wybiera zwycięzców w trzech kategoriach: Product Design, Brands & Communication Design i Design Concept.
– Technologia RPA to ruch, powtarzalny, inteligentny i elastyczny. Pracując nad identyfikacją wizualną dla SAIO wiedzieliśmy, że ona także nie może stać w miejscu – mówi Anna Małecka, Art Director z TOFU Studio. – W taki sposób powstał morfujący ambient – organiczna, dynamiczna forma, będąca głównym elementem znaku oraz całego języka wizualnego marki. Skontrowana prostą formą typografii i przejrzystymi układami graficznymi, pozwala utrzymać równowagę pomiędzy atrakcyjnością projektu, a czytelnością przekazywanych treści – dodaje A. Małecka.
Mottem tegorocznego panelu jurorów było hasło: „W poszukiwaniu dobrego designu i kreatywnosci”. Jury Red Dot Award w tej edycji składało się z niezależnych ekspertów i liczyło 24 członków z aż 12 krajów.
SAIO to platforma do kompleksowej robotyzacji procesów biznesowych stworzona przez ING Bank Śląski. Automatyzuje procesy w wielu obszarach, m.in HR, księgowości, zakupów i sprzedaży, operacji, obsługi klienta, procedur Know Your Customer (KYC), IT i wielu innych.
Źródło: ING