Santander Bank Polska nagrodzony w  konkursie Euromoney za działania na rzecz klientów i społeczeństwa w czasie pandemii

Euromoney Awards for Excellence to jeden z najważniejszych konkursów w sektorze bankowym. Santander Bank Polska jako jedyny bank w Polsce został wyróżniony w tegorocznej edycji, za działania podjęte na rzecz klientów i społeczeństwa w czasie pandemii COVID-19.

Nagroda, którą otrzymał Santander Bank Polska w kategorii Excellence in Leadership, została przyznana w tym roku tylko trzem instytucjom finansowym z całej Europy środkowo – wschodniej. Bank jako jedyny w Polsce został doceniony za szybkość i innowacyjność rozwiązań dla klientów i społeczności wprowadzonych w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, a także za odpowiednie dopasowanie tych rozwiązań do realnych potrzeb klientów indywidualnych i biznesowych.

Fot. Bartlomiej Kudowicz / FORUM

– Reagowanie na potrzeby społeczeństwa oraz tworzenie produktów i usług dostosowanych do aktualnej sytuacji klientów jest podstawą naszej strategii odpowiedzialnej bankowości. Po wybuchu pandemii podjęliśmy kroki, które miały na celu wspomóc walkę z koronawirusem oraz zapewnić odpowiednie i kompleksowe wsparcie tym, którzy tego potrzebowali. Cieszymy się, że efekty naszych działań są doceniane zarówno przez klientów, jak i przez ważne międzynarodowe instytucje – mówi Michał Gajewski, CEO Santander Bank Polska

Nie tylko wsparcie finansowe

Kapituła konkursu Euromoney wyróżniła Santander Bank Polska nie tylko za szerokie wsparcie finansowe, którego Bank udzielił zarówno klientom indywidulanym, jak i firmom, zwłaszcza z sektora MŚP. Organizatorzy docenili również inicjatywy podejmowane przez Bank, które miały pozytywny wpływ na polskie społeczeństwo. Wyróżnione działania to m.in. akcja „Podwójna moc pomagania” – zbiórka charytatywna na rzecz szpitali w Polsce, by wesprzeć personel medyczny w walce z koronawirusem oraz prowadzenie ogólnoinformacyjnego portalu internetowego RazemPokonamy.pl.

Santander jako jeden z największych banków w Polsce, stara się nie tylko tworzyć odpowiednio dopasowane produkty, ale także działać na rzecz społeczności lokalnej i wspierać ją w codziennych wyzwaniach.

– Wiemy, że jako instytucja zaufania publicznego mamy przywilej, ale też obowiązek, aktywnie uczestniczyć w kształtowaniu zmian, które pomogą naszemu społeczeństwu uporać się z konsekwencjami pandemii. Jesteśmy dumni, że dzięki zaangażowaniu naszych pracowników, zbiórce charytatywnej i hojności naszych klientów udało się wesprzeć szpitale w zakupie sprzętu i środków ochrony osobistej dla personelu medycznego. Naszym priorytetem pozostaje realizacja kolejnych inicjatyw, które pomogą naszym klientom i środowisku, w którym działamy, wyjść z pandemii obronną ręką – dodaje Michał Gajewski, CEO Santander Bank Polska.

Oprócz nagrody “Excellence in Leadership”, Grupa Santander zdobyła też tytuł „Najlepszy bank dla MSP” w Europie Zachodniej i Ameryce Łacińskiej, „Najlepszy Bank” w Hiszpanii i Portugalii, a także „Najlepszy Bank Inwestycyjny” w Portugalii.

Źródło: Santander Bank Polska