W tegorocznej edycji konkursu, organizowanego przez Związek Firm Public Relations, Santander Bank Polska otrzymał nagrodę Srebrny Spinacz w kategorii „Finanse”, za kampanię „Cyberprzysłowia” przeprowadzoną w mediach społecznościowych.
– Cieszymy się, że jury doceniło naszą kampanię. W naszej branży cyberbezpieczeństwo jest jednym z najwyższych priorytetów, a dynamiczne tempo rozwoju współczesnego świata sprawiło, że temat bezpieczeństwa danych w sieci jest istotny praktycznie dla każdego z nas. Pandemia oraz przenoszenie coraz większej części codzienności do świata wirtualnego uwidoczniły jak wiele wciąż jest do zrobienia, by propagować edukację dotyczącą unikania zagrożeń cyfrowych. Podjęliśmy to wyzwanie i poprzez takie kampanie jak „Cyberprzysłowia” przekazujemy w atrakcyjny sposób wiedzę jak dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci – mówi Artur Sikora, dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Santander Bank Polska.
Zobacz również: Bezpieczniej w sieci z alertami BIK
Kampania „Cyberprzysłowia” została zapoczątkowona w lutym 2021 r. na kanałach social media Santander Bank Polska i jej celem było propagowanie bezpieczeństwa w sieci przy wykorzystaniu chwytliwych haseł bazujących na najpopularniejszych polskich przysłowiach. Wszystko po to, by jeszcze skuteczniej zwrócić uwagę użytkowników Internetu na podstawowe zasady zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych jak i bankowych w przestrzeni wirtualnej. Wśród kreacji publikowanych w trakcie kampanii znalazły się m.in. takie przysłowia, jak: „Podejrzanemu mailowi w link się nie zagląda”, „Nie chwal dnia przed wylogowaniem się z konta” czy np. „Gdzie dwóch zna hasło, tam trzeci korzysta”
Kontynuacją działań edukacyjnych dot. cyberbezpieczeństwa w Santander Bank Polska jest kampania „Bajki dla dorosłych”, w której bank zaprasza do obejrzenia serii bajek stworzonych przez popularnych pisarzy: Janinę Bąk, Wojciecha Chmielarza i Jakuba Szamałka. Ich twórczość przełożono na trzy krótkie filmy, które opowiadają o tym jak dobrze „skrojona”, bajkowa historia może uśpić naszą czujność w internecie i do jakich konsekwencji to prowadzi. Więcej na temat kampanii znaleźć można na stronie: Santander.pl/bajki.
Złote Spinacze 2021 zostały rozdane 3 grudnia br. podczas uroczystej gali finałowej konkursu. Jest to najważniejszy konkurs branży PR w Polsce, którego organizatorem jest Związek Firm Public Relations. Co roku, w konkursie wyróżniane i nagradzane są najskuteczniejsze oraz najlepiej prowadzone kampanie komunikacyjne. W tym roku do konkursu zgłoszonych zostało 397 projektów, a grono Jury wyłoniło 111, które rywalizowały o nagrodę Złotego, Srebrnego lub Brązowego Spinacza.
Źródło: Santander Bank Polska