Santander Bank Polska udostępnił klientom bankowości osobistej usługę CyberRescue

Santander Bank Polska udostępnił usługę CyberRescue, która zapewnia wsparcie ekspertów dotyczące bezpieczeństwa w internecie. Z nowej usługi mogą skorzystać klienci bankowości osobistej.

– Rozpoczęliśmy współpracę z CyberRescue i udostępniliśmy klientom Santander Select bezpłatną usługę CyberRescue, dzięki której w każdej sytuacji, w której poczują się zagrożeni lub faktycznie padną ofiarą przestępstwa w Internecie, będą mogli zwrócić się po profesjonalną pomoc – mówi Michał Mazur, ekspert cyberbezpieczeństwa z Santander Bank Polska.

fot. Gorodenkoff / Shutterstock

Usługa jest dostępna dla klientów bankowości osobistej, czyli klientów Santander Select. Zapewnia dodatkową i całkowicie bezpłatną ochronę w Internecie, dostarczając profesjonalne wsparcie ekspertów w sytuacjach wyłudzenia kredytu, przejęcia konta w serwisach społecznościowych, włamania na skrzynkę e-mail, kradzieży tożsamości w Internecie, kradzieży środków znajdujących się w wirtualnym portfelu – na koncie założonym w instytucji zajmującej się płatnościami online. Usługę dostarcza CyberRescue.

Phishing, czyli oszustwo w Internecie, w którym przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję aby wyłudzić poufne informacje, stanowi aż 44% incydentów najczęściej zgłaszanych do CERT Polska – państwowej instytucji dbającej o bezpieczeństwo sieci.

Internetowi przestępcy są coraz bardziej kreatywni w swoich działaniach i nawet najbardziej świadomi użytkownicy Internetu miewają wątpliwości. Dlatego wśród działań obejmowanych przez CyberRescue jest np. sprawdzanie prawdziwości podejrzanych e-maili i ich pochodzenia oraz podpowiadanie, jak rozpoznać te niebezpieczne. Eksperci wspierają też m.in. w sytuacji włamania na konto w social mediach – pomagając odzyskać dostęp do konta, sprawdzić skalę szkód i zabezpieczyć konto na przyszłość, czy w sytuacji utraty telefonu z prywatnymi danymi – tu opieka obejmuje pomoc w zdalnym zablokowaniu telefonu oraz karty SIM, wykasowaniu danych, umieszczeniu ostrzeżenia, że sprzęt został skradziony oraz przygotowaniu wniosku na policję.

Aby zapewnić sobie pomoc CyberRescue, klienci Santander Select powinni wypełnić wniosek, który można znaleźć na stronie: https://www.santander.pl/select/cyberrescue. Włączenie usługi zostanie potwierdzone wiadomościami sms i e-mail. Od tego momentu w sytuacji zagrożenia mogą skontaktować się z ekspertami CyberRescue 24 godziny na dobę, poprzez Messengera, wiadomość mailową, rozmowę telefoniczną oraz smsa.

Źródło: Santander Bank Polska