Santander Bank Polska wprowadza nową bankowość elektroniczną dla dużych firm i korporacji

Santander Bank Polska udostępnił pierwszym klientom firmowym nowy system bankowości elektronicznej. Przekonuje, że jest on wygodniejszy i bardziej intuicyjny od poprzedniej wersji. Zawiera m.in. rozbudowane centrum powiadomień, możliwość konfiguracji pulpitu, pracy grupowej oraz automatyzację powtarzalnych czynności.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, nowa platforma jest już po fazie testowej i rozpoczęto proces przenoszenia pierwszych klientów biznesowych. Docelowo będą z niej korzystać wszyscy klienci firmowi i korporacyjni. Proces został rozłożony na fazy, podczas których udostępniane będą nowe funkcjonalności platformy i będzie kontynuowany w nadchodzących kwartałach. Każde przeniesienie klienta do nowej wersji bankowości elektronicznej dla firm zostanie poprzedzone bezpośrednim kontaktem ze strony bankiera.

W nowej odsłonie poprawiono przede wszystkim warstwę UXową. Dla użytkowników przygotowano nowy wygląd pulpitu bankowości elektronicznej i powitalny system wdrożeniowy na platformie, tzw. „onboarding”. Dodatkowo wprowadzono ikonkę „pomoc”, która jest widoczna z dowolnego miejsca w systemie i pomaga szybko uzyskać podpowiedź do czego służą poszczególne przyciski i zakładki. Klienci mogą także korzystać z wyszukiwarki, która ułatwi odnalezienie niezbędnych informacji dot. wykonanych transakcji czy zleceń.

Bank pisze, że istotną nowością w nowym systemie jest możliwość pracy grupowej. Klienci banku mogą wymieniać się informacjami za pomocą wbudowanego systemu komentarzy ze swoimi współpracownikami. Mogą także śledzić, które elementy systemu, w jaki sposób i przez kogo zostały zmodyfikowane. Centrum powiadomień dostępne w nowym iBiznes24 zbiera te informacje, a następnie w zależności od sprawowanej przez użytkownika roli, przedstawia mu listę powiadomień.

Nowy system został napisany w technologii Responsive Web Design, dzięki czemu pulpit dostosuje się do każdej przestrzeni roboczej ekranu, niezależnie od rodzaju urządzenia, na którym użytkownik będzie chciał z niej korzystać.

Proces tworzenia nowego systemu wspierała polska agencja badawczo-projektowa Symetria.

WB/Santander Bank Polska