Santander Bank Polska wydał we wrześniu ponad 29 mln zł na kampanię rebrandingową

Instytut Monitorowania Mediów podsumował wrześniowe wydatki reklamowe w branży finansowej. Z analizy wynika, że bankiem o największych wydatkach reklamowych był Santander Bank Polska.

IMM co miesiąc monitoruje wydatki w czterech branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Z ostatniego opracowania wynika, że największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża finansowa wydała we wrześniu 135,2 mln zł na reklamy.

Na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 29 mln zł na rebrandingową kampanię w mediach. Kolejne pozycje zajmują mBank, Provident, SKOK oraz Millennium Bank.

We wrześniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (64 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.

Marka Santander Bank Polska oficjalnie zastąpiła markę Banku Zachodniego WBK 7 września 2018 r. Przygotowania do rebrandingu ruszyły jednak już w wakacje, kiedy to zaczęto wymieniać szyldy nad placówkami. W dniu odnotowania zmian w KRS została także przeniesiony adres centrali banku z Wrocławia do Warszawy.

Koszty rebrandingu podane przez IMM obejmują wyłącznie reklamę. Prezes Santander Banku Polska Michał Gajewski podczas jednego ze spotkań z dziennikarzami oszacował całkowity koszt zmiany marki na około 60-70 mln zł.