Santander Consumer Bank: Co piąty Polak wyda ponad 20 tys. zł na wiosenny remont

Mimo wysokich cen materiałów budowlanych już co trzeci Polak planuje tej wiosny remont domu lub mieszkania (32 proc.). Co więcej, 20 proc. z nas chce na niego wydać ponad 20 000 zł – wynika z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Wiosenne wyzwania 2023”. Prawie połowa ankietowanych zamierza ograniczyć się do mniejszych prac takich jak malowanie i tapetowanie (48 proc.). Jednak już co piąty badany zdecyduje się na pełne wykończenie domu lub mieszkania.

fot. Shutterstock

Remont swojej domowej przestrzeni planują przede wszystkim 30-39 latkowie (47 proc.) i osoby po 60 roku życia (35 proc.), jak wynika z badania „Polaków Portfel Własny: Wiosenne wyzwania 2023” Santander Consumer Banku. Wykańczać dom lub mieszkanie tej wiosny będą przede wszystkim mieszkańcy małych miast do 50 tys. osób jak Sanok czy Ciechanów (39 proc.). W drugiej kolejności zabiorą się za to respondenci mieszkający na wsi (32 proc.). Co może zaskoczyć, na remont zdecyduje się najwięcej osób z dochodem od 2000 do 2999 zł netto (44 proc.). Tuż za nimi znaleźli się ankietowani z dochodami na poziomie 4000-4999 zł na rękę (40 proc.), a dalej zarabiający od 7000 zł netto w górę (35 proc.).

– W większości respondenci planują ograniczyć się do malowania i tapetowania (48 proc.). Co czwarty zamierza wyposażyć mieszkanie lub dom o niezbędny sprzęt, taki jak meble czy sprzęt RTV/AGD (26 proc.) – komentuje Agata Krawczyk, Kierowniczka Zespołu Produktów Kartowych z Santander Consumer Banku. – Na trzecim miejscu wśród wskazań ankietowanych znalazła się wymiana okien (24 proc.). Jednak – mimo rosnących cen materiałów budowlanych – już co piąty Polak planuje pełne wykończenie domu lub mieszkania (19 proc.). Ten sam odsetek ankietowanych zamierza urządzić dodatkowe przestrzenie, jak pokój dziecięcy, gabinet lub strych. Co siódmy respondent wykorzysta wolny wiosenny czas na renowację ogrodu (14 proc.).

Remont dla wielu z nas będzie kosztowny

Według raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Wiosenne wyzwania 2023”, już co piąty badany wyda ponad 20 000 zł na wiosenny remont (20 proc.). Taką kwotę na renowację swoich czterech kątów zamierza przeznaczyć co trzeci 30-39 latek i osoba ze średniego miasta do 250 tys. mieszkańców jak Toruń czy Kielce (po 33 proc. w obu przypadkach). Była to najpopularniejsza odpowiedź również wśród zarabiających od 4000 do 4999 zł netto (45 proc.).

Na drugim miejscu wśród ogółu ankietowanych znalazła się kwota między 1001 a 2500 zł (15 proc.). Tyle na remont przeznaczy najwięcej 60-latków (30 proc.) oraz osób z najmniejszych dochodem do 1999 zł netto (48 proc.). W dalszej kolejności co ósmy Polak (12 proc.) wyda na remont między 15 001 a 20 000 zł. Wśród nich znalazło się najwięcej 40-latków (32 proc.), mieszkańców małych miast (22 proc.) oraz zarabiających 7000 zł netto i więcej (32 proc.).

– Przy opłacaniu remontowych wyzwań można skorzystać z pomocy dopasowanych rozwiązań bankowych – komentuje Agata Krawczyk z Santander Consumer Banku. – Interesującym rozwiązaniem w tym wypadku są karty kredytowe np. ratalna ze stałą spłatą lub Visa Castorama (dostępna w sklepach tej marki) z limitem nawet do 20 tys. zł na dowolne produkty. Remontowe sprawunki pokryje również kredyt celowy, dzięki któremu zakupy w internecie w wybranych sklepach na kwotę od 100 do 50 tys. zł załatwimy sprawnie i wygodnie lub kredyt Równoratka z okrągłą, stałą ratą przez okres aż 42 miesięcy. To jednak nie wszystko. Portfolio produktów, które mogą pomóc w remontowych wydatkach jest bardzo duże i zawiera m.in. raty dostępne w niemal 30 000 sklepów tradycyjnych na terenie całego kraju. Warto zapoznać się z pełną ofertą i dobrać rozwiązanie dopasowane do swoich potrzeb.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w marcu 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1001.

Źródło: Santander Consumer Bank