Santander Consumer Bank liderem w finansowaniu nowych samochodów w 2008

Santander Consumer Bank w 2008 r. kolejny rok z rzędu udzielił najwięcej kredytów na samochody nowe. Wyniki sprzedażowe osiągnięte w IV kwartale 2008 r. wysunęły bank na pierwsze miejsce również w finansowaniu kredytem pojazdów ogółem (na nowe i używane auta).

W 2008 r. Santander udzielił 32,2 tys. kredytów samochodowych o łącznej wartości 1,4 mld zł (wzrost o 15,5% w porównaniu z 2007 r.). Wartość kredytów na samochody nowe w 2008 r. wyniosła 852,7 mln zł (17,4 tys. szt.). Santander pozostaje niekwestionowanym liderem na rynku kredytowania nowych pojazdów, kolejny bank w zestawieniu sfinansował samochody nowe o łącznej wartości  491,7 mln zł. 

W IV kwartale 2008 r. Santander udzielił kredytów o wartości 348,2 mln zł i kwota ta pozwoliła na zajęcie pierwszego miejsca również w kredytowaniu aut ogółem (dane dot. konkurencji Parkiet, 12.01.2009).

– W sektorze consumer finance, szczególnie w obecnej sytuacji na rynkach finansowych, należy spodziewać się jeszcze większego wpływu przyjętych strategii na dynamikę akcji kredytowych. Kredyty samochodowe są bardzo istotnym elementem strategii Santandera. Osiągane wyniki i pozycja na rynku utwierdzają nas w przekonaniu, że obraliśmy kierunek, którym warto podążać w kolejnych latach – mówi Piotr Żabski, Prezes Zarządu Santander Consumer Banku.

– W 2008 r. Polacy zarejestrowali o 6 proc. więcej pojazdów niż w roku ubiegłym. Z 15,5 procentowym wzrostem sprzedaży kredytów samochodowych i posiadaną strukturą sprzedaży udało nam się wyprzedzić tempo rozwoju rynku. Sprawdziła się strategia obrana ponad dwa lata temu. Zakłada ona koncentrację na kredytowaniu samochodów nowych i nie starszych niż 8 lat. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami są to segmenty, w których sprzedaż wzrasta. Liczba zarejestrowanych w 2008 r. pojazdów nowych wzrosła o 10 proc., a używanych o 5 proc. Ponadto szacujemy, że ok. 50 proc. samochodów używanych rejestrowanych w Polsce mieści się w naszej grupie celu, rok wcześniej było ich mniej – ok. 40 proc. – dodaje Maciej Kostkowski, Członek Zarządu Santander Consumer Banku.

Pod względem akcji kredytowej pierwsze półrocze było mocniejsze niż drugie. W ostatnim kwartale wzrost wyniósł 11 proc. i był najniższy w całym roku, ale okazało się, że dzięki wysokiej jakości obsługi i dostępności produktu klienci w IV kwartale najczęściej wybierali finansowanie w Santanderze.

Sprzedaż kredytów samochodowych w Santander Consumer Banku

Sprzedaż kredytów samochodowych w Santander Consumer Banku w podziale na kwartały 2008

Źródło: Santander Consumer Bank