Santander Consumer Bank udostępnia produkt eRaty w kolejnych silnikach sklepów e-commerce

Współpraca Santander Consumer Banku z platformami e-commerce umożliwiła wprowadzenie rozwiązania eRaty w ponad 3000 sklepów internetowych w Polsce. Ostatnimi silnikami sklepów internetowych, do których bank opracował uniwersalne rozwiązanie wtyczki integracyjnej dla produktu eRaty, były Magento, popularny Prestashop oraz Woocommerce. Według zeszłorocznego badania Santander Consumer Banku, przeprowadzonego na grupie użytkowników rozwiązania e-raty, na technologii dostarczanej przez tę platformę oparty jest co piąty sklep internetowy w Polsce (19 proc.).

fot. Santander Consumer Bank

Podczas pandemii koronawirusa Santander Consumer Bank rozwinął swoją współpracę z platformami e-commerce. Dzięki niej właściciele sklepów ecommerce opartych na silnikach Prestashop, Magento oraz Woocommerce mogą w prosty sposób udostępnić swoim klientom wtyczkę e-raty na stronie sklepu, umożliwiając im płatność za zakupy w ratach.

Według ostatniego raportu Santander Consumer Banku z serii „Polaków Portfel Własny”, online kupuje już niemal 70 proc. Polaków, niezależnie od wieku. Nie bez znaczenia pozostaje również popularność samych silników. Według zeszłoroczonego badania Santander Consumer Banku, przeprowadzonego na próbie 119 właścieli e-sklepów i zarazem użytkowników rozwiązania e-raty, co piąty z nich wykorzystywał system Prestashop (19 proc.), a co dwudziesty Magento (5 proc.). Różnice w tych wynikach mogą wiązać się z faktem, że Prestashop to prosta platforma, dająca swoim użytkownikom możliwość szybkiego założenia dowolnego e-sklepu. Z kolei Magento to rozbudowany i bardziej skomplikowany system wykorzystywany raczej w sklepach z szeroką ofertą produktów.

Poza opcją płatności dla swoich klientów, ze współpracy banku z platformami e-commerce, sprzedawcy korzystają jeszcze w inny sposób. Chcąc wprowadzić w swoim e-sklepie możliwość płatności ratalnej, nie muszą już wydawać środków na to, aby móc zintegrować swój system z bankiem. Wystarczy, że podpiszą z nim umowę, po czym pobiorą wymaganą wtyczkę i uruchomią ją na stronie swojego sklepu. Jest to proces tak prosty i szybki, jak pobranie i rozpakowanie załącznika ze zdjęciami.

– Po uruchomieniu wtyczki kontrahent nie musi się już niczym przejmować. Płatności ratalne będą działały samodzielnie, a w przypadku aktualizacji rozwiązania, stroną techniczną zajmie się ekspert banku, bez potrzeby angażowania czasu i wysiłku właściciela sklepu – mówi Ewelina Krzynowy z Santander Consumer Banku.

Źródło: Santander Consumer Bank