Saxo Bank ma już ponad milion klientów

fot. Shutterstock

Saxo Bank, duński bank inwestycyjny oferujący internetowe platformy transakcyjne, a także rozwiązania w zakresie inwestycji i zarządzania majątkiem, ogłosił osiągnięcie kolejnego kamienia milowego, jakim jest obsługa ponad miliona klientów, podkreślając, że coraz więcej osób zaczyna przejmować kontrolę nad własnymi inwestycjami.

Informacja ta pojawiła się tuż po niedawnym doniesieniu, że wartość aktywów klientów Saxo Banku na całym świecie przekroczyła 100 miliardów USD.

W świecie, w którym coraz więcej osób decyduje się aktywnie wziąć we własne ręce swój majątek i inwestycje, osiągnięcie to odzwierciedla globalną tendencję do przejmowania przez osoby fizyczne coraz większej kontroli nad swoimi oszczędnościami oraz do coraz częstszego korzystania z platform cyfrowych.

„Rozwiązania proponowane przez banki zwykle są bardzo drogie, a te dostępne u brokerów nie budzą takiego poczucia bezpieczeństwa wśród klientów, jak oferty banków. Saxo Bank, jako broker z licencją bankową w Danii, kraju o ratingu AAA, idealnie zagospodarowuje tę lukę, co przekłada się na coraz większe zainteresowanie wśród inwestorów” – mówi Marcin Ciechoński, dyrektor marketingu Saxo Banku w Europie Środkowo-Wschodniej.

W ostatnich latach spółka odnotowywała stały wzrost liczby klientów i aktywów, umacniając swoją pozycję wiodącego dostawcy usług finansowych i technologicznych w trudnym otoczeniu makroekonomicznym.

„Ostatnie osiągnięcia Saxo Banku to dowód na to, że nasi klienci rosną razem z nami, doceniają nasze indywidualne podejście i nowe rozwiązania, które im oferujemy, aby inwestowanie było jak najbardziej dostępne. W ostatnich miesiącach naszym klientom z Polski udostępniliśmy choćby polskie numery IBAN, raport podatkowy ułatwiający rozliczenie PIT czy zwiększyliśmy oprocentowanie wolnych, czekających na zainwestowanie środków. Zapewniamy im także okazję do dywersyfikacji geograficznej, dając im łatwą możliwość przechowywania środków w zagranicznym banku. Dzięki naszym staraniom Polska ma obecnie najwyższą dynamikę wzrostu klientów ze wszystkich obsługiwanych przez Saxo Bank krajów”, dodaje Marcin Ciechoński.

„Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim naszym pracownikom, pełnym pasji i zaangażowania, którzy stoją za sukcesem naszych wielokrotnie nagradzanych platform i którzy każdego dnia dokładają wszelkich starań, aby nasza rosnąca baza klientów mogła handlować i inwestować na różnych rynkach i z wykorzystaniem różnych klas aktywów. Jesteśmy również zaszczyceni olbrzymim zaufaniem, jakim obdarzył nas aż milion klientów i partnerów na całym świecie – dziękujemy Wam” – komentuje Kim Fournais, założyciel i prezes Saxo Banku.

„Nadal obserwujemy pozytywny trend, zgodnie z którym coraz więcej osób uczestniczy w rynkach finansowych i inwestuje swój majątek za pomocą platform cyfrowych, takich jak Saxo. Proces emancypacji inwestorów trwa pomimo niepewności geopolitycznej i wysokiej inflacji, a my jesteśmy dumni, że możemy obsługiwać tak wielu z nich na całym świecie” – dodaje Fournais. „Kiedy w 1992 r. zakładałem Saxo Bank przy skromnym budżecie i z zaledwie jednym pracownikiem, chciałem, aby globalne rynki kapitałowe stały się dostępne dla większej liczby osób. Dziś, gdy coraz więcej ludzi na całym świecie szuka sposobów na osiągnięcie optymalnego zwrotu z zainwestowanych środków, jesteśmy gotowi ich wspierać. Jestem przekonany, że jeszcze przed upływem kolejnych 30 lat Saxo Bank będzie się mógł poszczycić dwoma milionami klientów”. 

W ciągu ostatnich kilku lat Saxo Bank rozszerzył swoją ofertę, zapewniając wydajne, innowacyjne i godne zaufania platformy transakcyjne i inwestycyjne oraz rozwiązania dla osób dążących do wyższego zwrotu z inwestycji. W przeciwieństwie do wielu innych banków i brokerów, Saxo Bank niezwłocznie przenosi podwyżki stóp procentowych na swoich klientów, zapewniając im automatyczne i natychmiastowe korzyści z wyższego oprocentowania. Takie proaktywne podejście umożliwia klientom i partnerom Saxo Banku optymalizację swoich strategii inwestycyjnych przy równoczesnym uzyskiwaniu atrakcyjnych odsetek od niezainwestowanych środków pieniężnych, bez jakichkolwiek blokad czy minimalnych okresów utrzymywania. Dzięki temu rosnąca baza klientów Saxo Banku – w Europie, regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej – jest w stanie elastycznie i pewnie reagować na okazje pojawiające się na rynkach.

Saxo Bank ogłosił niedawno, że otrzymał od S&P Global Ratings rating BBB z pozytywną perspektywą, zgodnie z pierwszym w historii raportem ratingowym tego banku.

Ponadto trwa procedura wpisania Saxo Banku na listę systemowo ważnych instytucji finansowych (Systemically Important Financial Institution, SIFI) przez duńską Komisję Nadzoru Finansowego; procedura ta zakończy się jeszcze w tym roku. Oznaczenie SIFI przyznawane jest instytucjom finansowym uznawanym za krytyczne dla funkcjonowania systemu finansowego.