Second Life®, czyli „Drugie Życie” dla Zespołu ING Renault F1

Wirtualne światy to w szybkim tempie rozwijający się komponent nowoczesnego wszechświata w trybie online. Obecnie pojawiają się w nim nowe społeczności, w których ludzie mogą wyrazić siebie bez fizycznych ograniczeń. Szacuje się, że około 50- 70 milionów ludzi na całym świecie ma wirtualne życia, z czego w samych Chinach jest ich 34 miliony.

Otwartość i dostępność to podstawa filozofii Zespołu ING Renault F1. Od roku 2003, program Roadshow zespołu w centrach miast umożliwił 1,5 milionowi ludzi na całym świecie przeżycie przygody z Formułą 1. Inne, jedyne w swoim rodzaju działania online obejmują nadawanie na żywo w czasie wyścigów pomiarów telemetrycznych za pośrednictwem strony zespołu.

Obecność zespołu w Second Life® wzmacnia te cechy, umożliwiając zarówno entuzjastom, jak i nie-entuzjastom przebywanie za kulisami wraz z mistrzami świata – zespołem Formuły 1. Doświadczenie to ma na celu bliższe ukazanie tym ludziom poświęcenia, technologicznej doskonałości i pracy zespołowej, koniecznych do osiągnięcia sukcesu w Formule 1, nie wspominając o licznych, niepowtarzalnych przeżyciach wirtualnych.

Po raz pierwszy ludzie dzielący wspólne zainteresowania i potrzebę integracji, mają miejsce, gdzie mogą się spotkać bez konieczności ruszania się z domu. W tym wirtualnym świecie mogą dzielić się swoim entuzjazmem i mówić o nim, co sprawia, że jest to idealne miejsce łączące społeczność fanów rozproszonych po całym świecie.

Poprzez ścisłą współpracę z agencją Rivers Run Red (była to pierwsza agencja, która w roku 2003 założyła sklep w wirtualnym świecie, w Second Life®), Zespół ING Renault F1 chce zaproponować wyjątkowe doświadczenie, które umożliwi światu zewnętrznemu kontakt z zespołem i jego pracownikami. Goście będą, ni mniej ni więcej, tylko wirtualnymi członkami zespołu!

Informacje o Second Life®

Zespół ING Renault F1 przygotowuje swoje wejście do wirtualnego świata Second Life®, obejmującego swoim zasięgiem 5,6 miliona kont i więcej, o obszarze pięciokrotnie przekraczającym rozmiary Manhattanu. ING już wiedzie prym w zakresie odkrywania metod wspierania biznesu i społeczności w wirtualnych światach, a to dzięki mieszkalnym i biznesowym wyspom w świecie „Our Virtual Holland”.

Second Life® to trójwymiarowy świat online z gwałtownie rosnącą populacją z ponad 100 krajów na całym świecie, w którym to sami Rezydenci tworzą i budują świat, obejmujący domy, pojazdy, kluby nocne, sklepy, krajobrazy, ubrania i gry.

The Second Life® Grid to skomplikowana platforma rozwojowa zbudowana przez Linden Lab, firmę założoną w roku 1999 przez Philipa Rosedale, w celu stworzenia nowej, rewolucyjnej formy wspólnego, trójwymiarowego doświadczenia.

Second Life® i Linden Lab® to zarejestrowane znaki handlowe Linden Research, Inc.

Informacje o Zespole ING Renault F1

Od uruchomienia niepowtarzalnego modułu Race Control w roku 2004, nadającego dane telemetryczne na żywo w trybie on-line, Zespół ING Renault F1 jest pionierem w zakresie działań on-line w Formule 1. Oficjalna strona zespołu oferuje obecnie unikalny dwujęzyczny blog o życiu zespołu, jak i ekskluzywne podcasty zespołu oraz codzienne, standardowe wiadomości.

2007 to rok trzydziestej rocznicy debiutu zespołu Renault Formuły 1. Od tamtego czasu firma zdobyła siedem tytułów mistrza świata kierowców, osiem tytułów dla konstruktorów. Firma ma też na swoim koncie 113 wygranych wyścigów, w tym rok po roku podwójne zwycięskie mistrzostwa świata w latach 2005 i 2006. W sezonie 2007 zespół z dumą wita Grupę ING jako swojego nowego partnera tytularnego. ING świadczy usługi w dziedzinie bankowości, ubezpieczeń i zarządzania aktywami dla około 60 milionów klientów w 50 krajach na całym świecie.