Cenomaniak przygotowuje atrakcyjną ofertę dla sklepów internetowych, która będzie się charakteryzowała m.in. całkowitym brakiem opłat abonamentowych. Dodatkowo, pierwsze sklepy, które rozpoczną współpracę z Cenomaniakiem nie będą obciążone opłatami „per-click” przez 6 miesięcy. Ponadto, serwis będzie oferował szereg usług dodanych, np. raporty ułatwiające porównanie swojej oferty z ofertą konkurencji, a co za tym idzie kształtowanie polityki cenowej.
Nowa porównywarka ma charakteryzować się prostotą obsługi, wyczerpującymi opisami produktów oraz szczególną dbałością o prawidłowe powiązanie oferty widocznej na stronie Cenomaniak.pl z produktami umieszczonymi na stronach e-sklepów. Ponadto, użytkownicy będą mieli do dyspozycji tzw. Pomocnika Cenomaniaka – funkcjonalność, która ułatwi wyszukanie i wybór produktu. W przypadku porównywania ofert komputerów, Pomocnik po zadaniu kilku pytań, np.: „Gdzie najczęściej będziesz korzystać z komputera?”, „Czy będziesz używać go do gier?” itp. podsunie propozycje sprzętu o najbardziej odpowiednich parametrach. Innym sposobem ułatwiającym porównanie ofert będzie możliwość przypisania wag procentowych poszczególnym kryteriom wyboru, np.: jeśli dla kogoś cena będzie miała wagę 60%, gwarancja 30%, a prestiż marki 10%, to Cenomaniak podpowie, który produkt z danej kategorii ma najkorzystniejszy stosunek cena/gwarancja/prestiż marki.
„Polski rynek porównywarek cenowych, podobnie jak branża e-commerce dopiero nabiera rozpędu. Obecnie największe rodzime porównywarki chwalą się współpracą z 400-500 e-sklepami, tymczasem amerykańska Shopzilla.com prezentuje oferty 90 tysięcy sklepów internetowych. Na Zachodzie zdecydowana większość użytkowników – w odróżnieniu od Polski – nie rozpoczyna zakupów, wchodząc bezpośrednio na stronę sklepu, czy korzystając z wyszukiwarki internetowej, ale kieruje się do porównywarki ofert. W Polsce średnia liczba przekierowań z porówywarek na stronę sklepu nie przekracza 25-30% całkowitej liczby odwiedzin. Dowodzi to, że polska branża porównywarek charakteryzuje się ogromnym potencjałem i dlatego zaangażowaliśmy się w to przedsięwzięcie” – mówi Mirosław Fabryczny, wiceprezes Secus. – „Korzystne tendencje rynkowe oraz innowacyjność serwisu pozwalają nam wierzyć, że Cenomaniak okaże się sukcesem”.