Semestr po raz setny

W październikowym – jubileuszowym – SEMESTRZE przeczytać będzie można o studencie, który:

– samodzielnie podejmuje kredyt i wybiera bank;

– ubezpiecza się – szuka najciekawszej dla siebie możliwości;

– musi się utrzymać – rozgląda się za pracą, praktyką, stażem;

– wynajmuje mieszkanie (porady prawnika);

– sam się żywi (czym żywi się student?…);

– chce się rozwijać – szuka możliwości wyjazdów na zagraniczne stypendia;

– kupuje sprzęt i podłącza się do Internetu;

– interesuje się nowinkami technologicznymi;

– dba o siebie;

– włącza się w nurt życia kulturalnego i rozrywkowego;

– aktywnie spędza czas wolny.

Na wydanie jubileuszowe planowane jest zwiększenie nakładu Magazynu do 100.000 egz. (przy czytelnictwie 3.32 egz./osobę i audycie ZKDP). W ofercie marketingowej – specjalne pakiety reklamowe, m.in. kalendarz akademicki, patronat wydania, reklama na WWW i wiele innych.

Jubileuszowi towarzyszy kampania promocyjna pod nazwą „Upoluj studenta”.

Setne wydanie skłania do podsumowań. Krótko o dynamicznej historii Magazynu Studentów SEMESTR:

– ukazał się po raz pierwszy w 1996 roku jako niskonakładowe pismo czarno-białe;

– pierwotny nakład wynosił 2.000 egzemplarzy i docierał głownie do organizacji studenckich; w maju 2001 zwiększony został do 15.000 egz., w maju 2003 – do 60.000 egz., potem do 80.000; od tego czasu SEMESTR utrzymuje stale zwiększający się nakład;

– w maju 2003 wprowadzony został na stałe druk pełnokolorowy; w styczniu 2005 – przeprowadzony rebranding pisma – zmieniony layout i makieta (nowy układ i nazwy działów);

– początkowo dystrybuowany głównie wśród organizacji studenckich, Magazyn od 2001 roku stale powiększa sieć dystrybucji – w chwili obecnej jest ona najszersza wśród prasy studenckiej i obejmuje ponad 1070 punktów kolportażu w całej Polsce (w 54 miejscowościach, na 162 uczelniach) oraz prenumeratę 497 organizacji studenckich (szczegóły w załączeniu);

– od maja 2003 gwałtownie rośnie liczba oraz rodzaj reklamodawców;

– od roku 2004 SEMESTR ma 6 regionalnych redakcji i wydań (mutacji) w całej Polsce: w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu i na Śląsku – jako jedyne spośród pism studenckich;

– od dwóch lat magazyn publikuje także wydania specjalne – m.in. specjalne studenckie wydanie poświęcone Janowi Pawłowi II (spotkania Papieża ze studentami i Jego słowa do nich skierowane); wydania juwenaliowe; wydania wakacyjne (kolportowane na stu kilkudziesięciu wakacyjnych imprezach) oraz inaugurujące nowy rok akademicki; specjalny dodatek „Praktyki i staże” na Dni Kariery AIESEC.

SEMESTR jest członkiem ZKDP oraz jedynym polskim przedstawicielem w amerykańskim stowarzyszeniu mediów studenckich Associated Collegiate Press. Jako jedyne pismo studenckie w Europie w uznaniu dla swoich osiągnięć otrzymał w 2004 r. Nagrodę Specjalną tej największej (ok. 50 tys. członków) i najstarszej (zał. w 1921 w Minneapolis w USA) organizacji mediów studenckich („Special Recognition for exemplary journalism in an international magazine”).

Co roku SEMESTR obejmuje patronatem prasowym wiele imprez studenckich, w tym najważniejsze wydarzenia w świecie studenckim, np.: ogólnopolskie Dni Kariery AIESEC (byliśmy wyłącznym patronem w 2005 r. spośród prasy studenckiej), juwenalia (m.in. Juwenalia Ogólnowarszawskie), festiwale kulturalne (np. Era Nowe Horyzonty w 2004 r., CamerImage, Targi Książki) itd. Od sierpnia 2004 r. sprawuje patronat medialny nad Akademią Ekonomiczną w Krakowie.

Od stycznia 2005 pismo – na zaproszenie wydawnictwa Edipresse – współpracuje redakcyjnie i promocyjnie z Przekrojem (m.in. pierwszy „oddolny” ranking polskich uczelni pt. „Studenci polecają przyszłym studentom” – przebadanych zostało 3.600 polskich studentów, wyniki opublikowano w marcu 2005 r.)

Od 2004 SEMESTR jest oficjalnym partnerem wspierającym kolejną kampanię społeczną Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA – „Postaw na swoim” – tym razem ukierunkowaną na promowanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów (poprzednia akcja IAA to „Pij mleko – będziesz wielki").

SEMESTR jako jedyne z pism studenckich łączy w sobie 3 cechy:

• audytowany przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) wysoki ogólnopolski nakład i szeroką strukturę geograficzną;

• bezpłatność, zapewniającą brak zwrotów i wysokie wskaźniki czytelnictwa (badania zewnętrzne);

• bogatą treść i tematykę – nie jest gazetą „czysto reklamową / promocyjną”.