Sferis: Najpierw franczyza, potem giełda

Najpóźniej do 2012 roku spółka zamierza otworzyć 150 sklepów pod marką Sferis oraz 100 punktów sprzedaży Orange. Strategia firmy zakłada, że ponad połowa sklepów będzie funkcjonować w oparciu o system franczyzowy, który ruszy już w pierwszym kwartale 2008 roku. Przyszli partnerzy sieci, oprócz wyboru jednego z konceptów, będą mieli również możliwość łączenia obu marek – sprzedaży sprzętu IT wraz usługami telekomunikacyjnymi. Realizacja obecnej strategii rozwoju Sferis potrwa do 2012 roku. Inwestycja sfinansowana będzie w pierwszym etapie ze środków własnych, natomiast w dalszej kolejności z planowanej emisji akcji na GPW. Obecnie firma zarządza siecią 53 sklepów własnych.

Przynależność do Grupy Action pomaga nam w realizacji celów inwestycyjnych, przy jednoczesnym zachowaniu niezależność działania – mówi Marek Balawejder, Prezes Zarządu Sferis. – Obecnie naszym celem jest stabilna budowa dwóch sieci i konwergencja sprzedaży sprzętu IT z usługami telekomunikacyjnymi. Już teraz mamy największy udział w sprzedaży usług Orange spośród wszystkich sieci specjalistycznych.

Realizację strategii nowy zarząd Sferis zaczął od zmian strukturalnych i kadrowych w spółce. Ich celem była poprawa zarządzania procesami zakupów i sprzedaży, jak również diametralna zmiana podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi. Wprowadzone zmiany wpłynęły bardzo szybko na ulepszenie komunikacji między centralą firmy, a placówkami handlowymi oraz budowę dobrych relacji z interesariuszami sieci. Dzięki modyfikacjom modelu biznesowego oraz pierwszym inwestycjom średnia miesięczna sprzedaż pojedynczego sklepu wzrosła aż o 50 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Zgodnie z przyjętą strategią Sferis wprowadził nową wizualizację sklepów oraz standardy ich funkcjonowania – salony Sferis są teraz większe i bardziej przestronne. W nowej szacie funkcjonuje już 12 z 53 sklepów sieci. Do końca 2008 roku nowa wizualizacja zostanie wprowadzona w pozostałych salonach sieci. Również wszystkie nowe punkty otwierane będą według nowej koncepcji.