Sferis uruchomił pilotażowe placówki partnerskie

Licencyjne sklepy Sferis powstały w Kamieniu Pomorskim, Tychach, Brodnicy. Celem projektu jest weryfikacja jakości i poprawności funkcjonowania systemu franczyzowego oraz ocena standardów działania placówek partnerskich sieci. Wyniki testów posłużą do pełnego opracowania konceptu biznesowego Sferis, którego realizacja ruszy w drugim kwartale 2008 roku.

Uruchomienie pilotażowych placówek partnerskich ma pomóc w budowie stabilnego systemu franczyzowego i sprawnego funkcjonowania przyszłych salonów Sferis – mówi Marek Balawejder, prezes zarządu Sferis. – Zanim zaczniemy sprzedawać licencję, chcemy mieć pewność, że biznes sprawdzi się na rynku.

Właścicielami pilotażowych placówek są dawni pracownicy sklepów Sferis, jak również precyzyjnie wyselekcjonowany i doświadczony partner biznesowy. Spółka powierzyła byłym pracownikom testowy koncept franczyzowy ze względu na ich wiedzę o firmie oraz znajomość systemu pracy jej placówek. Projekt pilotażowy ma na celu sprawdzenie w praktyce jakość funkcjonowania placówek partnerskich, a następnie opracowanie i wdrożenie najkorzystniejszych rozwiązań operacyjnych dla systemu franczyzowego Sferis.

Powszechna sprzedaż licencji Sferis zostanie ogłoszona po pomyślnym zakończeniu analizy działania placówek pilotażowych i ostatecznym opracowaniu konceptu franczyzowego spółki.

Uruchomienie pilotażowych salonów Sferis stanowi początek realizacji nowej strategii rozwoju spółki. Firma planuje rozwijać równolegle dwie sieci sprzedaży: będą to salony ze sprzętem IT i mobilnymi rozwiązaniami pod marką Sferis oraz punkty sprzedaży Orange. Najpóźniej do 2012 roku powstanie sieć ok. 250 sklepów. Znaczna większość z nich będzie franczyzowa. Przyszli partnerzy sieci, oprócz wyboru jednego z konceptów, będą mieli również możliwość łączenia obu marek. Modelowe placówki partnerskie prezentują przykład salonów Sferis z ofertą IT oraz Orange.