SGB-Bank SA i Atende SA podpisały umowę o współpracy przy wprowadzaniu rozwiązań, które pozwolą bankom spółdzielczym SGB szybciej i sprawniej wdrażać usługę Moje Dokumenty SGB. Nazwa ta określa trwały nośnik w zrzeszeniu. Wspólna oferta SGB i Atende pozwala realizować obowiązek informacyjny w zakresie zmian regulaminów, tabel opłat i prowizji itp., a także przekazywać klientom banków dokumenty spersonalizowane (zestawienia sald, aktualizację harmonogramu, potwierdzenie transakcji itp.).
Usługę Moje Dokumenty SGB wprowadziło już kilkadziesiąt banków zrzeszenia, teraz planowane jest zdecydowane przyspieszenie – z wykorzystaniem wszystkich dostępnych rozwiązań – akcji wdrożeniowej. Banki spółdzielcze SGB otrzymają więcej możliwości do wdrożenia trwałego nośnika.
– Moje Dokumenty SGB to duże ułatwienie dla klientów, odejście od papierowej dokumentacji w stronę ekologii – ocenia Błażej Mika, wiceprezes SGB-Banku SA, odpowiedzialny między innymi za rozwój systemów IT. – Klienci banków spółdzielczych SGB mogą mieć pod ręką, w wersji elektronicznej, wszystkie ważne dokumenty, regulaminy, taryfy opłat i cenniki. O tym, jak jest to ważne, przekonaliśmy się szczególnie mocno w pierwszych miesiącach pandemii, gdy dostęp do dokumentacji finansowej był klientom bardzo potrzebny, a lockdown wykluczał możliwość bezpośrednich kontaktów z bankiem. Usługa Moje Dokumenty SGB w istotny sposób zmienia ten stan rzeczy – mamy rozwiązanie ekologiczne, oszczędne, bezpieczne i bardzo praktyczne. Cieszę się ze współpracy z Atende, bo dzięki niej akcja wdrożeniowa powinna mocno przyspieszyć.
Moje Dokumenty SGB, oferowane teraz także wspólnie z Atende, to rozwiązanie ekologiczne nie tylko dlatego, że pozwala na eliminacje korespondencji papierowej z klientami. Jest ono także energooszczędne: korzysta z prywatnej (zamkniętej i ograniczonej) sieci blockchain budowanej we współpracy z NASK SA, w odróżnieniu od publicznych sieci blockchain, które wymagają energochłonnych serwerów do potwierdzania zdarzeń w sieci.
Moje Dokumenty SGB to usługa zrzeszeniowa dedykowana wszystkim bankom, które tworzą Spółdzielczą Grupę Bankową. Rozwiązanie proponowane przez Atende, oparte na technologii blockchain i WORM, umożliwia obsługę zarówno komunikacji masowej (dokumenty publiczne), jak i indywidualnej (dokumenty prywatne), adresującej indywidualny charakter relacji z każdym klientem banku, zgodnie z wymaganiami regulatora.
Źródło: SGB