SGB-Bank SA i NOVUM podpisały list intencyjny

SGB-Bank SA oraz Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o.o. podpisały list intencyjny deklarujący wolę współpracy przy uruchamianiu nowych usług i funkcjonalności w systemach i platformach dedykowanych klientom Banków Spółdzielczych SGB.

fot. Pixabay / Pexels

Współpraca obejmować będzie rozwijanie bankowości mobilnej i internetowej dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych, w tym między innymi kolejnych funkcji BLIK, kredytów online, cyfrowej tożsamości i rozwoju platformy FrontEnd. Wykorzystując system otwartej bankowości BS API, NOVUM i SGB-Bank będą przygotowywały nowe funkcjonalności w ramach interfejsu udostępnionego przez organizacje płatnicze Visa i MasterCard w oferowanych przez siebie systemach.

– Dla Banków Spółdzielczych SGB to kolejny krok w budowaniu silnej, służącej klientom platformy usług bankowych, zwierającej najnowocześniejsze i najbardziej funkcjonalne rozwiązania technologiczne – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku SA. – Wykorzystujemy do tego celu istniejące już w bankach systemy i platformy oraz BS API – jedno z najważniejszych narzędzi informatycznych, w które wzbogaciła się bankowość spółdzielcza w minionym roku.

Ostateczne porozumienie pomiędzy stronami ma nastąpić nie później niż w ciągu dwóch miesięcy. Przypomnijmy, że SGB-Bank SA zamyka obecnie kolejne etapy przygotowywania nowej otwartej platformy omnikanałowej BS API. W ramach platformy klienci Banków Spółdzielczych SGB otrzymają aplikację mobilną SGB Mobile, do której w następnych terminach będą dokładane kolejne funkcjonalności, takie jak np. proces automatycznego dodawania kart do cyfrowych portfeli Google Pay i Apple Pay z poziomu aplikacji mobilnej, czy możliwość zarządzania subskrypcjami, której jak dotąd nie oferuje jeszcze żaden bank w Polsce.

W systemie Novum Bank Enterprise będą wprowadzane oczekiwane przez banki spółdzielcze nowe funkcje, dla działania których niezbędne są interfejsy do systemów i platform udostępniane przez SGB-Bank SA. Jako pierwsza zostanie udostępniona usługa BLIK w działającej już aplikacji mobilnej Novum, a następnie kolejne takie jak możliwość zarządzania kartami online przez klienta, czy też procesowanie wzorcowych produktów bankowych, opartych o wytyczne zrzeszeniowe.

– Jesteśmy obecni w połowie Banków Spółdzielczych SGB – mówi Zbigniew Forenc, wiceprezes Zarządu Novum – które od wielu lat pracują w oparciu o nasze oprogramowanie. Poszerzamy współpracę z SGB w odpowiedzi na oczekiwania banków spółdzielczych użytkujących nasze oprogramowanie. Uzyskanie dostępu do interfejsu systemów SGB pozwoli nam oferować rozwiązania, których spodziewają się banki spółdzielcze oraz ich klienci. Ważne jest dla nas poszerzanie możliwości, jakie daje Novum Bank Enterprise, będący skutecznym narzędziem w pracy banku spółdzielczego.

Źródło: SGB