Sieć klinik Dent-a-Medical S.A. zadebiutuje na NewConnect

Dent-a-Medical S.A., spółka zarządzająca siecią specjalistycznych klinik stomatologicznych, zadebiutuje na rynku NewConnect już w najbliższy czwartek – 17 grudnia 2009 r. W listopadzie spółka przeprowadziła prywatną emisję akcji z której pozyskała 0,8 mln zł. Funkcję oferującego podczas emisji akcji pełnił Wrocławski Dom Maklerski S.A., rolę autoryzowanego doradcy pełniła zaś jego spółka zależna – CEE Capital Sp. z o.o.

– „Zamknęliśmy ofertę w czasie dwóch tygodni, co jest wynikiem bardzo dobrym biorąc pod uwagę dużą selektywność inwestorów w dzisiejszych realiach rynkowych. Tak duże zainteresowanie ze strony inwestorów jest dla nas bardzo pozytywną informacją, potwierdzającą poprawność zbudowanego modelu biznesu. Będziemy się rozwijać głównie poprzez budowę sieci franczyzowej. W ciągu dwóch-trzech lat w jej skład powinno wejść do 200 placówek na terenie całego kraju. Dzięki temu będziemy w stanie zdobyć istotną część rynku usług medycznych B2B, oferując jednocześnie usługi również klientom indywidualnym. – mówi Mariusz Andrych, prezes zarządu Dent-a-Medical S.A.

Obecnie spółka posiada kliniki we Wrocławiu i Warszawie, ale jeszcze w tym roku można spodziewać się pierwszych listów intencyjnych związanych z wchodzeniem do sieci dojrzałych placówek franczyzowych.

-„Rynek na którym działamy jest bardzo rozdrobniony, co w istocie oznacza olbrzymie możliwości rozwoju w ramach partnerskiego modelu współpracy. Pierwsze umowy związane z rozwojem sieci podpiszemy prawdopodobnie już w grudniu, a kolejne w I i II kwartale przyszłego roku. W tym czasie chcemy nawiązać współpracę z około 20 podmiotami. Kolejne 40 placówek powinno dołączyć do końca 2010r.”- dodaje Mariusz Andrych.

Model biznesowy sieci opiera się na wykorzystaniu efektu skali, m.in. spółka będzie w stanie dostarczać partnerom materiały i sprzęt medyczny po bardzo atrakcyjnych cenach.

-„Taka strategia pozwoli nam na zachowanie znacznej części marż które pobierają dystrybutorzy. Nasza siła przetargowa wrośnie, co sprawi że będziemy mieć dużo większe możliwości w zakresie negocjowania cen z dostawcami. Poza tym widzimy także inne możliwości zwiększania przychodu, np. poprzez oferowanie kompleksowych programów lojalnościowych. Natomiast wszelkie działania marketingowe zamierzamy  wspierać  wspólnymi akcjami promocyjnymi i reklamowymi. Przy czym struktura sieciowa powinna nam zapewnić optymalny stosunek kosztów do uzyskanych efektów.” – mówi Mariusz Andrych.

Źródło: Publicia