Dent-a-Medical S.A., spółka zarządzająca siecią specjalistycznych klinik stomatologicznych, przeprowadzi w IV kwartale 2009 roku prywatną ofertę akcji o wartości ok 1 mln zł. W połowie grudnia spółka zadebiutuje na NewConnect. W ciągu dwóch kolejnych lat przeniesie się zaś na rynek regulowany warszawskiej GPW. Funkcję oferującego podczas emisji akcji pełnić będzie Wrocławski Dom Maklerski S.A.
– „Myślimy o rynku regulowanym, jednak ze względu na stadium rozwoju firmy zdecydowaliśmy, że lepiej będzie pozyskać mniejsze środki teraz, kosztem bardzo małego rozwodnienia akcjonariatu. Na rynek regulowany przejdziemy najprawdopodobniej w 2011-2012 roku, gdy przy istotnie wyższych wynikach finansowych, będziemy znacznie większą i znacznie wyżej wycenianą firmą. Powinno to być atrakcyjne dla nowych inwestorów, a tym którzy zainwestują w Dent-a-Medical dziś, zapewnić atrakcyjny zwrot z zainwestowanego kapitału.” – mówi Mariusz Andrych, Prezes Zarządu Dent-a-Medical S.A.
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW:
Wartość rynku prywatnej opieki medycznej w Polsce, na którym działa Dent-a-Medical S.A., wyniesie w 2009 roku ok. 28 mld zł. Rynek ten rośnie w tempie ok. 10% rocznie. Z tego wartość rynku usług stomatologicznych ocenia się na ponad 3,6 mld zł a tempo wzrostu na ok. 20-30% rocznie. Spółka wykorzysta środki pozyskane z emisji akcji na zdobycie istotnego udziału w tym rynku, głównie poprzez rozwój sieci franczyzowej.
– „Przy wykorzystaniu środków z emisji akcji chcemy skorzystać z mocnego wzrostu wartości rynku i w krótkim czasie stworzyć potężną sieć medyczną. Posłuży do tego przede wszystkim ruszająca właśnie budowa sieci franczyzowej. Dzięki niej zaoferujemy naszym klientom dostęp docelowo do nawet 200 placówek w całym kraju. Da nam to możliwość obsługi dużych firm o ogólopolskim zasięgu, niezależnie od miejsca przebywania ich pracowników. Franczyzobiorcy korzystać będą z efektu skali, tzn. z większej ilości klientów w ich placówkach, z dostępu do tańszego sprzętu i materiałów medycznych oraz z prowadzonych przez nas działań promocyjnych marki Dent-a-Medical. Będziemy pierwszą tego typu wyspecjalizowaną siecią klinik w Polsce, stąd łatwiej będzie budować jej rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów.” – komentuje Prezes Andrych.
Spółka działa na mocno rozwijającym się rynku prywatnej opieki medycznej, świadcząc usługi na tyle specjalistyczne, że nie prowadzi bezpośredniej konkurencji z innymi sieciami medycznymi obecnymi na rynku.
– „Wraz z rozwojem naszej sieci możemy raczej wchodzić w kooperację z największymi sieciami na rynku. Wspólnym klientom możemy zapewnić dostęp do specjalistów pracujących na nowoczesnym, a przez to również bardzo kosztownym sprzęcie. To oznaczałoby dla naszych partnerów duże oszczędności” – komentuje Mariusz Andrych.
WYNIKI FINANSOWE DENT-A-MEDICAL S.A. W LATACH 2006-2008
|
2006 |
2007 |
2008 |
Przychody (tys. zł) |
1 047,37 |
3 288,96 |
3 116,44 |
Wynik netto (tys. zł) |
74,30 |
115,48 |
79,78 |
Źródło: Wrocławski Dom Maklerski