Ogólnopolski Program Edukacyjny powstał z inicjatywy Stowarzyszenia na Rzecz Odpowiedzialnej Opieki nad Zwierzętami Domowymi i jest prowadzony przy współpracy z marką Pedigree. Celem i misją programu jest zrozumienie psiej natury oraz edukowanie właścicieli jak odpowiedzialnie traktować swoje domowe czworonogi. Jednym z najbardziej spektakularnych elementów akcji „z psem za pan brat” jest mobilna klinika weterynaryjna – specjalny TIR, który został przystosowany i wyposażony do przeprowadzania nieodpłatnych konsultacji i badań lekarskich.
Zadaniem Sigmy jest obsluga medialna kampanii, w tym opracowanie materiałów prasowych, organizacje konferencji prasowych, utrzymywanie kontaktow z dziennikarzami w Warszawie i w innych miastach, obsługa medialna najważniejszych wydarzeń w ramach kampanii, w tym roadshows w 6 miastach wojewódzkich. Ponadto Sigma będzie utrzymywała współpracę z ekspertami, partnerami i znanymi osobami zaangażowanymi w kampanię, jak również z TNS OBOP, który przeprowadzi badania na temast odpowiedzialnej opieki nad zwięrzetami domowymi.
Działania rozpoczęły się w marcu i potrwają do końca października.