Skarbiec TFI wśród mecenasów kampanii Złota Wstążka

Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową wraz z partnerami: organizacją Childhood Cancer International Europe, Fundacją Ronalda McDonalda, Fundacją DKMS i Polską Koalicją Pacjentów Onkologicznych przez cały wrzesień prowadzić będzie społeczną kampanię edukacyjną Złota Wstążka. Jej celem jest szeroko pojęta edukacja, a w tym roku organizatorzy skupiają się na białaczce – objawach, leczeniu, profilaktyce oraz uświadamianiu, że z nowotworem krwi można wygrać. Jednym z mecenasów kampanii jest Skarbiec TFI.

fot. Shutterstock

Szczyt zachorowań na białaczkę u dzieci przypada od 2 do 5 roku życia. Co roku diagnozę „białaczka” słyszą rodzice 300 kolejnych dzieci w Polsce. Liczba ta nie maleje, choć z każdym rokiem dzieci rodzi się mniej. A to oznacza, że problem systematycznie rośnie.

Jednak białaczka to nie wyrok. Wręcz przeciwnie. Dziś ponad 85% małych pacjentów szpitali onkologicznych wraca do zdrowia, a może być jeszcze więcej.

Celem kampanii jest edukacja, profilaktyka i wsparcie w chorobie. Jej założenia to:

Najlepsi polscy specjaliści w dziedzinie hematoonkologii dziecięcej pomogli przygotować cykl profesjonalnych poradników dla rodziców, opiekunów, nauczycieli, lekarzy pierwszego kontaktu i wszystkich dorosłych, mających na co dzień kontakt z dziećmi.

Honorowy patronat na akcją objęły: Polskie Towarzystwo Onkologii i Hematologii Dziecięcej, Narodowy Fundusz Zdrowia, Rzecznik Praw Dziecka, Rektor Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, Wojewoda Dolnośląski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Starosta Powiatu Wrocławskiego. Mecenasami i partnerami Złotej Wstążki są: Skarbiec TFI, Grupa IMPEL, Fundacja LOTTO, Activy i Fundacja im. dr Macieja Hilgiera.

Więcej informacji:

Źródło: Skarbiec TFI