Składka Liberty Direct w I półroczu wzrosła o 63%

W I półroczu br. składka przypisana brutto Liberty Direct wzrosła do 61,8 mln zł w porównaniu
z 38 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oznacza to, że firma osiągnęła 63% wzrost, umacniając silną pozycję w sektorze direct. Tym samym ubezpieczyciel oferujący polisy przez internet i telefon, z sukcesem realizuje założenia długoterminowej strategii rozwoju w Polsce, będąc jednym z najszybciej rozwijających się towarzystw działających w systemie bezpośrednim.
Po 3 latach działalności operacyjnej firma ubezpiecza już ponad 160 tys. pojazdów.

„Mimo ostrej konkurencji na rynku, urośliśmy ponad 60%, jednocześnie stale poprawiając rentowność. Jest to możliwe, gdyż jako firma direct jesteśmy w stanie stosować bardziej zaawansowaną taryfikację i osiągać wyższą efektywność operacyjną niż przeciętna rynkowa.” – mówi Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.

„W I połowie roku skupiliśmy się na budowaniu sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych poprzez zróżnicowane kanały dystrybucji oparte o platformę direct, w tym współpracę z komisami oraz marketing afiliacyjny. Dodatkowo, do stałej oferty pakietów OC, AC, Assistance oraz NNW wprowadziliśmy nowy produkt – ubezpieczenie szyb, który spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem Klientów. Rozwijaliśmy ponadto sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych. Systematycznie udoskonalamy również procesy obsługi Klienta – w tym celu wprowadziliśmy w ostatnim czasie monitoring likwidacji szkód on-line, który zapewnia Klientom m.in. bieżący dostęp do informacji na temat statusu czynności zmierzających do ustalenia wysokości i wypłaty odszkodowania”  – komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct.

Liberty Direct buduje ponadto przewagę konkurencyjną dzięki współpracy typu bancassurance – z ING Bankiem Śląskim oraz w realizacji programów partnerskich z Lukas Bankiem i Citibankiem. Jej oferta dostępna jest także w Deutsche Banku. Do sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych firma wykorzystuje również internet mobilny.

Rynek ubezpieczeń direct jest wart ok. 700 mln zł, z czego główną grupę – 90% stanowią ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC, a 10% przypada na Assistance oraz inne ubezpieczenia majątkowe.

Źródło: Liberty Direct