To wynik o 5,6 proc. słabszy niż przed rokiem, jednak wtedy sprzedaż była dodatkowo wspomagana przez dopłaty, z których korzystali zagraniczni nabywcy aut, czytamy w „Rzeczpospolitej”.
„W marcu najwięcej aut sprzedała Skoda (3269 sztuk), która jest liderem rynku z udziałem 11,67 proc. Na drugim miejscu znalazła się Toyota (2692), która w porównaniu z 2009 r. zaliczyła jednak 11-procentowy spadek sprzedaży. Na trzecim jest Volkswagen, który sprzedał 2653 aut, zwiększając sprzedaż rok do roku o 6,93 proc., a do lutego aż o 63,26 proc”, donosi „Rzeczpospolita”.
„Zaskakująco słabo wypadły w ubiegłym miesiącu dwie marki koreańskie, które do tej pory dynamicznie zwiększały sprzedaż: Kia spadła o 10 proc., a Hyundai aż o 42,7 proc.”, czytamy dalej.
Jeszcze dobitniej rolę rządowych dopłat do zakupu nowego samochodu widać na zagranicznych rynkach. W Niemczech, gdzie w ubiegłym roku sprzedaż miała sie dobrze, po odcięciu państwowej pomocy we wrześniu 2009, w tym roku rynek radzi sobie już znacznie gorzej. W lutym sprzedaż była mniejsza niespełna o 30 proc. r/r.
Więcej w dzisiejszej „Rzeczpospolitej”, w artykule Adama Woźniaka pt. „Marzec lepszy dla nowych aut”.