Zwycięzcę wyłoniono oceniając takie kwestie, jak: ogólna polityka komunikacji, pewność źródła informacji wobec mediów, jakość informacji i, co szczególnie istotne w tym roku, spójność komunikacji w obliczu trudnych sytuacji.
„Jesteśmy dumni z nagrody, która pokazuje, że Austrian Airlines zdobywa wysokie uznanie na polu nowoczesnego i przejrzystego stylu zarządzania” – mówi Vagn Soerensen, prezydent Grupy Austrian Airlines.
„Jesteśmy dumni z uzyskania nagrody. Świadczy ona o doskonałej polityce komunikacyjnej Grupy Austrian i bardzo dobrym zarządzaniu personelem” – komentuje to wydarzenie, Robert Stainoch, Dyrektor Generalny na Polskę. „My także doskonalimy nasz system komunikacyjny. Wierzymy, że nasz wysiłek zostanie dostrzeżony i wysoko oceniony przez otoczenie zewnętrzne” – uzasadnia Stainoch.
Siła przekazu i dobra strategia komunikacyjna firmy to jedno z najważniejszych i podstawowych wyzwań współczesnych firm. Szczególnie dotyczy ona branży i firm, które są każdego dnia narażone na utratę zaufania. Do tych firm należą przede wszystkim organizacje, odpowiadające za bezpieczeństwo ludności cywilnej. Linie lotnicze szczególnie, powinny zadbać o działania na polu szybkiej i precyzyjnej komunikacji szczególnie w sytuacjach trudnych. Zdarzenia z 11 września 2001 r. to czas, w którym zaufanie do linii lotniczych zostało „nadszarpnięte”, a które dzięki dobrej strategii komunikacyjnej popartej odpowiednią polityką firmy zostają na nowo odbudowane. Do poprawy ogólnego wizerunku przyczyniają się, między innymi działania komunikacyjne austriackich linii lotniczych.
Austrian Airlines należy do grupy Austrian, w skład której wchodzą również Austrian Arrows oraz Lauda. Swoje usługi świadczy od 1957 r. Od tego czasu Austrian Airlines utrwala pozycję dominującego przewoźnika w obsłudze połączeń między wschodem a zachodem Europy. Od 2000 r. jest członkiem największego aliansu lotniczego Star Alliance. Austriackie linie lotnicze zajmują bardzo silną pozycję w obsłudze ruchu lotniczego na lotnisku w Wiedniu.