Skuteczność Ad – verto

Koperta na bilet kolejowy Ad – verto, wprowadzona na polski rynek przez firmę Begimo S.A. to nowoczesna i skuteczna forma bezpośredniego dotarcia do konsumenta. Jednym

z największych klientów, który zdecydował o promocji swoich usług na kopercie Ad – verto, była firma Provident, udzielająca pożyczek gotówkowych w domu klienta. Kampania promocyjna trwała w lipcu i sierpniu, obejmując swoim zasięgiem siedem województw.

W ramach akcji do biletów załączonych zostało 670 000 kopert z numerem ulgowej infolinii firmy.

Podczas kampanii reklamowej Providentu, przeprowadzone zostały badania skuteczności nośnika Ad – verto. Realizowano je w ciągu trzech dni, ankietując podróżnych na czterech dworcach, w tym na dworcu Warszawa Wschodnia, Gliwice, Łódź Kaliska i Gdańsk, gdzie dystrybuowane były bilety w kopercie Ad – verto. Ogólnie, wykonano 1000 ankiet po 250 sztuk na każdym dworcu. Respondentów dobierano proporcjonalnie pod względem płci.

Spośród respondentów, którzy otrzymali bilet w okładce Ad – verto, reklamę na jej frontowej powierzchni zauważyło 89% badanych.

Częstotliwość podróżowania w sposób oczywisty zwiększa zauważalność reklamy na okładce Ad – verto, zwielokrotniając ilość kontaktów z przekazem. Ponadto, osoby podróżujące codziennie wykazały większą chęć zatrzymania okładki na bilet. 10% respondentów zamieszkujących wieś i miasto do 5 000 mieszkańców oraz 44% osób zamieszkujących miasta od 150 000 do 500 000 mieszkańców zadeklarowało, że zatrzyma kopertę po podróży.

Z badań kampanii Providentu wynika, że był to sukces nośnika wdrożonego przez firmę Begimo. „Jesteśmy zadowoleni z wyników badań, które potwierdziły nasze oczekiwania wobec tej formy promocji” – powiedział Ignacy Chrzanowski, specjalista ds. marketingu Provident.

Oprócz Providentu, z reklamy na Ad – verto skorzystała firma ESKK. Kampania promocyjna trwała przez cały wrzesień br. Koperty Ad – verto z odrywanym skrzydłem były dystrybuowane wraz z biletami na Dworcu Głównym we Wrocławiu. Świadczy to o dużym zaufaniu do firmy BEGIMO S.A. i przekonaniu do promocji z wykorzystaniem nośnika

Ad – verto.

„Zdobyliśmy doświadczenia, które pozwalają nam na sprawne prowadzenie wysokonakładowych kampanii i mamy nadzieję, że dzięki tak dobrym wynikom związanym

z zauważalnością przekazów na Ad – verto, zwiększy się zapotrzebowanie na ten rodzaj reklamy” – mówi Izabela Petru, Marketing Manager BEGIMO S.A.