SMB i GIODO podpisały porozumienie o współpracy

GIODO oraz SMB podpisały porozumienie o współpracy na rzecz poprawy poziomu ochrony danych osobowych oraz zapewnienia prawa do prywatności obywatelom naszego kraju. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego zobowiązało się do podjęcia działań obligujących uczestników rynku do stosowania Kodeksu Dobrych Praktyk w prowadzonej działalności marketingowej.

„Podpisane przez SMB porozumienie z GIODO to kamień milowy w funkcjonowaniu branży marketingu bezpośredniego” – mówi Leszek Konkel ze Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. – „Nie możemy sobie pozwolić na tolerowanie nadużywania ustawy o ochronie danych osobowych, gdyż takie praktyki wyrządzają ogromne szkody dla całego rynku. Jesteśmy przekonani, że podjęta z inicjatywy GIODO współpraca pomoże nam standaryzować naszą branżę, uczulić firmy na zagadnienia dotyczące danych osobowych, a przez to poprawić jej jakość i kondycję.”

Przygotowany przez SMB Kodeks Dobrych Praktyk, już stosowany przez członków stowarzyszenia, jest załącznikiem porozumienia. Kodeks definiuje najważniejsze pojęcia marketingu bezpośredniego, zobowiązania administratorów oraz obowiązki i regulacje związane ze zbieraniem i wykorzystywaniem danych osobowych. Akceptując kodeks GIODO potwierdza, że dokument ten zapewnia właściwą ochronę danych osobowych. Strony zdecydowały także, że będą współpracowały przy projektach aktów prawnych z zakresu ochrony danych osobowych.

Ponadto strony zapowiedziały podjęcie współpracy w formie szkoleń, seminariów dla marketingu i pomocy GIODO w rozwiązywaniu problemów marketingu bezpośredniego, w zakresie stosowania przepisów o ochronie danych osobowych przez firmy marketingu bezpośredniego.

„Głównym celem działania GIODO jest zapewnie obywatelom należytej ochrony w zakresie ich prywatności i wykorzystywania danych osobowych” – mówi Małgorzata Kałużyńska-Jasak rzecznik prasowy GIODO. – „Firmy w swoich działaniach marketingowych coraz głębiej ingerują w prywatność konsumenta, stąd obserwowanie rynku, wymiana informacji i regulowanie takich praktyk jest niezbędne. Podjęta współpraca jest wyrazem dojrzałości i ‘cywilizowania’ naszego rynku, toteż mamy nadzieję na systematyczną poprawę sytuacji w zakresie ochrony danych osobowych.

Wzorem dla podpisanego dzisiaj dokumentu są europejskie regulacje prawne w zakresie ochrony danych osobowych oraz uchwały kodeksu postępowania z danymi osobowymi w marketingu bezpośrednim Europejskiej Federacji Marketingu Bezpośredniego (FEDMA).