Sobieski pierwszy w światowym rankingu

W tegorocznym (czerwiec 2007) rankingu Drinks International wódka Sobieski znalazła się na pierwszym miejscu w kategorii międzynarodowych marek osiągających największy wzrost sprzedaży. Sukces Sobieskiego jest tym bardziej znaczący, że Drinks International jest największym międzynarodowym magazynem poświęconym branży alkoholowej.

By dołączyć do elitarnego Klubu Milionerów, roczna sprzedaż danej marki musi przekroczyć milion dziewięciolitrowych skrzynek. Sobieski w rankingu debiutował w 2003 r. ze sprzedażą na poziomie 1,52 miliona skrzynek. W 2006 r. marka osiągnęła wzrost sprzedaży o 28,7 proc. (w stosunku do roku poprzedniego).

– Rosnące zainteresowanie wódką Sobieski odzwierciedla trend polegający na coraz częstszym kupowaniu przez konsumentów produktów markowych. Świadczy również dobitnie o tym, że polska wódka nie ma sobie równych na świecie. Może to być ważny argument w dyskusji o definicji wódki w Unii Europejskiej – mówi Katarzyna Liczmańska, Dyrektor Marketingu Sobieski Sp. z o.o.

Wiodącą pozycję na rynku alkoholowym Sobieski zawdzięcza unikatowej recepturze. Sobieski to czysta wódka z klasy premium otrzymywana z wyselekcjonowanego Złotego Żyta Dańkowskiego i krystalicznie czystej wody ze złóż oligoceńskich. Jest jedyną polską wódką poddawaną niezwykle surowemu reżimowi Systemu Kontroli Pochodzenia Produktu, wzorowanemu na francuskim systemie A.O.C.

Wódka Sobieski jest eksportowana do około stu dwudziestu krajów na świecie, na sześciu kontynentach. Jednak główne rynki znajdują się w Europie, zaś najsilniejszą pozycję ma na Litwie i w Bułgarii.

Siła i sukces marki Sobieski pozwoliły rozwinąć gamę produktów nie tylko o kolejne propozycje smakowe, ale również inne segmenty. Powstał ekskluzywny, luksusowy Sobieski Estate – pierwsza na świecie wódka zamykana w metalowej klatce. Wódka Sobieski Estate reprezentuje ponad 500-letnią historię polskiego gorzelnictwa, nawiązując do tradycyjnych receptur z XIX wieku, przechowywanych w Muzeum Gorzelnictwa w Łańcucie.

Dla wielbicieli napojów z mniejszą zawartością alkoholu stworzona została seria Sobieski Impress – lider kategorii ready-to-drink w Polsce. Obecnie istnieje 12 odmian smakowych wódki Sobieski, z czego tylko 5 jest dostępnych w Polsce.