Social-commerce.pl czyli okiem eksperta o e-handlu

W ostatnim czasie social media jest odmieniane przez wszystkie możliwe przypadki. Jednak co określenie „social media” znaczy dla biznesu? Jak naprawdę głos pojedynczego klienta w mediach społecznościowych wpływa na sprzedaż? O tym przedstawiciele InPost oraz eksperci i praktycy z branży eCommerce postarają się opowiedzieć na blogu Social-Commerce.pl

Nowy blog w całości poświęcony branży eCommerce i zakupom w Internecie można śledzić pod adresem www.social-commerce.pl. Zgodnie z mottem przewodnim bloga – „Zakupy w sieci lepsze niż w sklepie” zamysłem twórców jest propagowanie idei wygodnych zakupów w Internecie bez wychodzenia z domu.

Grupą docelową bloga są zarówno osoby związane z branżą eCommerce, jak i zwykli użytkownicy zainteresowani zakupami w sieci oraz Internetem.

Blog pełni rolę platformy wiedzy o eCommerce oraz wymiany doświadczeń praktyków e-handlu. Będą się na nim pojawiać informacje o branży eCommerce w Polsce i na świecie. Znajdą się tam również wskazówki jak bezpiecznie robić zakupy w Internecie, jak wyszukiwać okazje cenowe oraz usprawniać proces zakupowy. Ważnym aspektem poruszanym na blogu będzie także tematyka tzw. Social commerce, czyli zakupów w Internecie z wykorzystaniem mediów społecznościowych.

Merytoryczny patronat nad blogiem objął InPost, twórca Paczkomatów 24/7 – rewolucyjnego rozwiązania dla e-handlu. Paczkomaty to system skrytek pocztowych, służący do odbierania i nadawania przesyłek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w dowolnie wybranej lokalizacji.

Marcin Bosacki, Business Development Manager w firmie InPost tak komentuje tę współpracę: „W obecnych czasach eCommerce jest istotnym, a wręcz kluczowym narzędziem budującym sprzedaż. Korzyści z jego wykorzystania są nieocenione. Pozwala oszczędzić koszty utrzymania biur, magazynów, zindywidualizować kontakty z klientami i tworzyć społeczności wokół produktu. Z badań przeprowadzonych przez Instytut Nielsena wynika, że 90% konsumentów decydując o zakupie jakiegoś towaru lub usługi opiera się na opiniach swoich znajomych, a 70% z nich za istotne uważa oceny innych konsumentów zamieszczone w Internecie. Większość tych sądów wyrażanych jest właśnie we wspomnianych social mediach. Usługa Paczkomaty, będąca odpowiedzią na potrzeby e-konsumentów, działa zgodnie z tą tendencją. Jest to jeden z powodów, dla których zdecydowaliśmy się uruchomić bloga dedykowanego eCommerce, będąc jednocześnie jego partnerem.

Ponadto, w ramach aktywności bloga zostanie powołana do życia Szkółka eCommerce będąca źródłem wiedzy na temat tendencji utrzymujących się w handlu internetowym, nowin związanych z tą branżą i wykorzystania Internetu w celach marketingowych. Z jej oferty będą mogli korzystać przyszli i obecni właściciele sklepów internetowych oraz osoby zajmujące się tematyką eCommerce. Jej wykładowcami zostaną eksperci z branży – osoby związane z handlem i marketingiem internetowym. Szkółka eCommerce cyklicznie będzie wydawać raporty i poradniki dotyczące e-handlu.

Źródło: Praktycy.com