SoftPos w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

Aplikacja SoftPos od polskiego fintechu o tej samej nazwie oraz Worldline została z wdrożona do sprzedaży biletów pasażerom Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA). To pierwsze wykorzystanie modelu płatności za bilety z wykorzystaniem aplikacji typu SoftPos w Polsce i na świecie.

Aplikacja SoftPos zainstalowana na dowolnym urządzeniu z systemem Android 8.0 lub nowszym umożliwia dokonywanie płatności za przejazd bez konieczności używania dodatkowych urządzeń takich jak PIN pad lub terminal płatniczy. Do obsługi procesu sprzedaży biletów ŁKA wyposażyła swoich pracowników w terminale mobilne Point Mobile PM85, których dostawcą była firma SSK Rail.

Aplikacja SoftPos (Software Point of Sale) to specjalne oprogramowanie, które po zainstalowaniu na urządzeniu mobilnym pozwala korzystać z niego jak ze standardowego terminala płatniczego do akceptacji transakcji zbliżeniowych oraz tych wymagających podania kodu PIN, realizowanych zarówno plastikowymi kartami zbliżeniowymi, jak i mobilnymi portfelami. Rozwiązanie to cieszy się coraz większą popularnością, m.in. w firmach kurierskich i przewozowych. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która od siedmiu lat realizuje usługi transportowe na obszarze województwa łódzkiego to pierwszy przewoźnik kolejowy, który wybrał nowatorskie rozwiązanie Worldline do sprzedaży biletów pasażerom na pokładzie pociągu. Jest to możliwe dzięki wyposażeniu konduktorów w nowe terminale mobilne PM85 firmy Point Mobile, na których zainstalowana została aplikacja SoftPos.

Aplikacja SoftPos jest już wykorzystywana przez firmy kurierskie, w tym m.in. dostawcę jedzenia Deliver Team, warszawską kwiaciarnię „W Liściach. Plants & Coffee” czy przez wrocławską firmę Vector Software pobierającą opłaty parkingowe podczas imprez i rozgrywek piłkarskich na Stadionie Miejskim we Wrocławiu.

Za sprawą silnej anteny w terminalu PM85 pasażerowie w łatwy sposób mogą opłacić przejazd przykładając kartę płatniczą prosto do ekranu zamiast do pleców urządzenia, dzięki czemu mogą cały czas obserwować ekran i kwotę, którą uiszczają za przejazd. Wyłącznym polskim przedstawicielem producenta terminali PM85, firmy Point Mobile, jest warszawska spółka Epic Mobile.

Rozwiązanie zostało uruchomione w październiku br. i jest dostępne we wszystkich składach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Podróżni od razu polubili nową możliwość zakupu biletów, a wdrożone zmiany zdobywają pozytywne opinie. Wdrożeniu bacznie przyglądają się kolejne instytucje i firmy transportowe z kraju, które już wyraziły wstępne zainteresowanie wprowadzeniem rozwiązania w swoich firmach.

Źródło: Worldline