Sojusz Microsoft, HP i Siemens na rzecz ujednolicenia rozwiązań komunikacyjnych dla firm i instytucji

Wizja ujednoliconej komunikacji powstała z myślą o zlikwidowaniu granic pomiędzy niezależnymi rozwiązaniami, takimi jak poczta elektroniczna, komunikatory internetowe, protokół VoIP oraz tele- i wideokonferencje. Komunikując się za pośrednictwem jednolitej platformy możliwe będzie posługiwanie się jednolitą nazwą użytkownika we wszystkich narzędziach komunikacyjnych, co znacznie ułatwi korzystanie z różnorodnych narzędzi do przesyłu danych i głosu.

Microsoft, HP i Siemens, w ramach sojuszu, współpracują na rzecz zintegrowania technologii telekomunikacyjnych z oprogramowaniem Microsoft Exchange Server i Microsoft Office Live Communications Server. W ramach prowadzonych prac HP dostarczy serwery korporacyjne oraz zapewni usługi integracji systemów z ujednoliconej platformy komunikacyjnej firmy Microsoft, obejmującej Microsoft Office Communications Server 2007, Microsoft Office Communicator 2007, Microsoft Office Live Meeting, Microsoft Office RoundTable, Communicator przeznaczony do telefonów oraz Microsoft Exchange Server 2007. Siemens dostarczy nowe produkty i usługi w zakresie pomocy technicznej i integracji systemów. Umożliwią one integrację rozwiązania do obsługi telefonii (Siemens HiPath 8000) z oprogramowaniem Microsoft Exchange Server i Microsoft Office Live Communications Server, przy użyciu narzędzia OpenScape jako pośrednika w komunikacji. Nowe rozwiązania, stworzone w ramach koncepcji ujednoliconej komunikacji, pomogą uprościć współpracę w biurze i zapewnią przedsiębiorstwom nowe możliwości wykorzystania posiadanej już infrastruktury oraz zwiększenia produktywności pracowników.

Dzięki ofercie łączącej w sobie technologię, usługi i pomoc techniczną klienci będą mogli wdrożyć ujednoliconą platformę komunikacyjną firmy Microsoft, aby zarządzać sieciami VoIP z wykorzystaniem takich funkcji, jak zarządzanie połączeniami VoIP, telekonferencje, ujednolicone przesyłanie wiadomości i komunikatory. Opisane podejście umożliwia stopniowe wprowadzanie funkcji ujednoliconej komunikacji w instytucjach i zapewnia najwyższy poziom usług oraz bezpieczeństwa.