Solidny wzrost biznesu deweloperskiego Marvipol SA

Marvipol SA, obecny na rynku warszawskim już 16 rok, kolejny kwartał zdecydowanie powiększa swoją obecność. Od stycznia spółki Grupy Marvipol SA sprzedały już ponad 430 lokali, co oznacza podwojenie dotychczasowej rocznej sprzedaży.

– Wysoki zysk i duży wzrost sprzedaży mieszkań jest wynikiem bardzo konsekwentnej realizacji w wieloletnim horyzoncie przejrzystej strategii, w tym odpowiednio przygotowanej oferty lokali dostępnych dla każdego z naszych potencjalnych klientów, ale i apartamentów o podwyższonym standardzie, oraz głęboko przemyślanej lokalizacji naszych inwestycji. Procentuje także zaufanie, jakim przy naszej kilkunastoletniej obecności na rynku, darzą nas klienci. Wielu chętnych na kupno mieszkań w naszych projektach dopinguje nas, aby przyspieszyć prace nad rozpoczęciem nowych inwestycji, by nie brakło nam mieszkań w ofercie , tak jak to miało miejsce szczególnie w latach 2008 do 2010 – mówi Andrzej Nizio, prezes zarządu Marvipol S.A.
 
W ogłoszonych właśnie wynikach finansowych za pierwsze trzy kwartały br. Marvipol S.A. wypracował ponad 76 mln skonsolidowanego zysku operacyjnego, w tym ponad 48 mln samego zysku netto.
 
– Z uwagi na nieuczestniczenie przez Marvipol S.A. w giełdowej hossie lat 2006 i 2007, Spółka nie została dotąd dokapitalizowana przez instytucjonalnych inwestorów finansowych. Stąd w decydującej mierze finansowana jest długiem, a nie kapitałem. Przyczynia się to zresztą do bardzo wysokich zwrotów na kapitale osiąganych w prowadzonej działalności gospodarczej. Powoduje to wprawdzie bardzo wysoki poziom kosztów finansowych, ale przyciąga coraz większe zainteresowanie Grupą Marvipol S.A. ze strony profesjonalnych inwestorów kwalifikowanych – mało jest na rynku solidnych spółek giełdowych, w których dokapitalizowanie przełożyłoby się w tak znaczący sposób na poprawę osiąganych wyników netto. Doskonałą uwerturą do naszej szerszej obecności na rynku finansowym, poza konsekwentnym pozostawaniem w roli kredytobiorcy, jest już dziewięciokrotne, na przestrzeni ostatnich czterech lat, wyemitowanie obligacji, w tym trzykrotnie zamiennych, zarówno w trybie publicznym, jak i prywatnym. Spośród tych dziewięciu emisji, dwie zostały już całkowicie rozliczone. Wydaje się, iż rynek wciąż jest otwarty na dobre emisje solidnych instrumentów finansowych, przeprowadzane przez koniecznie realne i przewidywalne podmioty gospodarcze, finansujące z pozyskiwanych w ten sposób strumieni gotówkowych konkretne i namacalne, tzn. precyzyjnie określone w miejscu i czasie przedsięwzięcia businessowe o odpowiednio satysfakcjonującym zwrocie, uwzględniającym również relatywnie wysoki koszt nieskrępowanego finansowania dłużnego – dodaje Sławomir Horbaczewski, wiceprezes zarządu Marvipol S.A.
 
– Wszystko wydaje się być jedynie kwestią czasu – wierzymy w  taki poziom wyceny rynkowej spółki, który umożliwi pozyskanie nowych renomowanych akcjonariuszy przy aprobacie akcjonariuszy dotychczasowych – wskazuje Andrzej Nizio, prezes zarządu Marvipol S.A.
 
 Aktualnie w ofercie spółki znajduje się w sprzedaży ponad 900 mieszkań i lokali usługowych (Bielany Residence, Apartamenty Mokotów Park I i II etap, Osiedle Zielona Italia, Hill Park Apartments, Villa Avanti). Niebawem Marvipol S.A. zacznie budowę kolejnych inwestycji, w tym przy ul. Powązkowskiej, ale rozgląda się także za  kolejnymi gruntami w Warszawie, o statusie prawnym umożliwiającym sprawne rozpoczęcie realizacji nowych projektów. W najbliższych latach Grupa Marvipol S.A. planuje w swoim segmencie deweloperskim osiągnąć zrównoważony poziom sprzedaży w wysokości 600 mieszkań rocznie, przy zachowaniu wysokiego zwrotu na kapitale.
 
– Przed nami jeszcze wiele przedsięwzięć w ramach innych segmentów naszej Grupy Kapitałowej, jak myjnie samochodowe ROBO WASH, czy też motoryzacyjne spółki zależne, jak JLR Polska czy JLR Centrum w Warszawie. Jesteśmy przygotowani na każdy z potencjalnych scenariuszy rozwoju sytuacji gospodarczej w przyszłych latach, i w każdym z nich widzimy istotne miejsce dla generowania w długoterminowej perspektywie optymalnych korzyści dla naszych Interesariuszy – podkreśla prezes, Andrzej Nizio. 

Źródło: Ciszewski Financial Communications