Sony wybiera systemy komunikacji IP Alcatela dla placówek w 5 krajach

Sercem systemu jest serwer komunikacyjny IP Alcatel OmniPCX Enterprise wraz z telefonami IP z rodziny Alcatel IP Touch gwarantujący dostęp do zaawansowanych funkcji telefonicznych takich, jak: wybieranie rozmówcy po nazwisku, rozszerzone funkcje przekierowywania połączeń oraz możliwość korzystania z wielu dodatkowych aplikacji komunikacyjnych. Sony Nordics wdroży również rozwiązanie Alcatel OmniTouch Contact Center, które dzięki zastosowaniu inteligentnych mechanizmów routingu połączeń umożliwi obsługę klientów z całego regionu, na najwyższym poziomie. W przyszłości Sony planuje wykorzystywać do obsługi połączeń nie tylko telefony IP, ale również aplikację softphone Alcatel 4980.

Do budowy sieci LAN Sony zastosuje przełączniki Alcatela z rodziny OmniSwitch – model 7700 dla centrali i 6600 na lokalnych biur. OmniSwitch 6600 oferuje możliwość pracy z szybkością łącza, wysoką niezawodność i bogaty zestaw funkcji – cechy niezbędne do korzystania z zaawansowanych aplikacji komunikacji IP. Urządzenia te obsługują również funkcję Power over Ethernet umożliwiającą zasilanie różnych terminali bezpośrednio przez okablowanie strukturalne oraz centralne zarządzanie z poziomu systemu OmniVista.

„Wybraliśmy Alcatela z kilku powodów, m.in. ze względu na elastyczność jego rozwiązań, która pozwala na dostosowanie usług komunikacyjnych do specyfiki naszej działalności, wymagań pracowników i klientów”. – powiedział Flemming Lövgreen meneżer ds. IT w Sony Nordics. „Rozwiązanie Alcatela charakteryzuje się przy tym wysoką niezawodnością, zwiększa wydajność naszych pracowników, minimalizując czas przerw w pracy. W końcu scentralizowane zarządzanie upraszcza administrowanie całą siecią, które można realizować przy pomocy jednego interfejsu, co oznacza oszczędność czasu i pieniędzy”.