Spada liczba skarg na firmy marketingu bezpośredniego

– Skargi – o ile się pojawiają – dotyczą przede wszystkim trzech płaszczyzn: wymuszania zgody na udostępnienie danych innym podmiotom, nie przestrzeganie lub zbyt wolna reakcja na sprzeciw wobec uchybień w przetwarzaniu danych osobowych – wyjaśnia Michał Serzycki z GIODO.

W styczniu 2008 roku GIODO oraz SMB podpisały porozumienie o współpracy na rzecz poprawy poziomu ochrony danych osobowych oraz zapewnienia prawa do prywatności obywatelom naszego kraju. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego zobowiązało się także do podjęcia działań obligujących uczestników rynku do stosowania Kodeksu Dobrych Praktyk w prowadzonej działalności marketingowej

– Cieszy mnie fakt, że to właśnie branża marketingu bezpośredniego, reprezentowana przez SMB, jest pierwszą, z którą podpisaliśmy wspomniane porozumienie. Jestem przekonany, że podpisany przez nas Kodeks stanowi doskonały przykład tzw. „miękkiego prawa”, które warto propagować. Sądzę więc, że za marketingiem bezpośrednim pójdą teraz inni. – wyjaśnia Michał Serzycki.

Pełna wersja wywiadu znajduje się w najnowszym numerze „BIULETYNU SMB” oraz na stronie www.smb.pl