Specjalista w branży finansowej poszukiwany

Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów sektora finansowego – tylko w I kwartale 2017 r. w jednym serwisie ogłoszeniowym pojawiło się w tej kategorii ponad 16 tys. ofert pracy. Pozyskanie doradcy klienta czy pośrednika finansowego, przy obecnej bardzo dobrej koniunkturze na polskim rynku pracy, jest trudniejsze niż kilka lat temu, dlatego firmy sięgają w tym celu po nowe rozwiązania, również od partnerów zewnętrznych.


Instytucje finansowe stoją przed nowymi wyzwaniami rekrutacyjnymi. Z jednej strony mamy utrzymujące się wysokie zapotrzebowanie specjalistów branży finansowej. Bankowość, finanse, ubezpieczenia to branże, w których, jak podaje pracuj.pl, zaraz po handlu i sprzedaży w I kwartale 2017 r. odnotowano największe zapotrzebowanie na pracowników (12% udziału w całości, tj. 138 089 ogłoszeń). Firmy szukają przede wszystkim sprzedawców, specjalistów ds. obsługi klienta oraz specjalistów ds. finansów.

Z drugiej strony mamy do czynienia z coraz silniejszym trendem rynku pracownika. W marcu 2017 r. odnotowano najniższą od 25 lat stopę bezrobocia, która według Głównego Urzędu Statystycznego wyniosła 8,1 proc. To powoduje, że niektóre firmy branży finansowej napotykają na problem z pozyskaniem pracowników, szczególnie specjalistów średniego i wyższego szczebla.

Inwestycja w pracownika


Mamy do czynienia z sytuacją, w której osoby poszukujące pracy mają wybór spośród wielu ofert dostępnych na rynku. Aby zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku pracodawców, instytucje finansowe muszą myśleć o rozwoju inwestycji w pracownika.

Karolina Troszak, Dyrektor Departamentu Wsparcia i Rozwoju Biznesu Sales Group, firmy działającej m.in. na rynku pośrednictwa finansowego, specjalizującej się w outsourcingu sił sprzedaży i procesów kadrowych: „Podstawą powinno być zaoferowanie umowy o pracę, benefitów pozapłacowych, rozbudowany system szkoleń, czy idąc dalej program lojalnościowy, który ułatwi nam pozyskanie pracownika, a później jego utrzymanie, co w sytuacji dużej rotacji na rynku, jest niezwykle istotne.”


Pomoc doświadczonego partnera z branży


W sprostaniu wyzwaniom, jakie dyktuje światowy trend rynku pracownika, szczególnie w przypadku dużych firm i korporacji finansowych, pomocny może być też outsourcing procesów związanych z budowaniem i utrzymaniem kadry pracowniczej.

Piotr Tabor Dyrektor Zarządzający Sales Group: „Branża finansowa, i nie tylko ona, ma coraz większą świadomość, że może skorzystać na modelu biznesowym, opartym na oddelegowaniu wybranych obszarów procesów firmy na zewnątrz.Potwierdzają to nasze wyniki – na przestrzeni lat 2012 – 2016 r. zwiększyliśmy w naszej spółce ponad trzykrotnie liczbę pracowników, wykonujących czynności w ramach outsourcingu usług.”


Przykładowo usługa rekrutacyjna od partnera zewnętrznego pozwala na:

Organizacje sektora finansowego idą też dalej, oddając w ręce partnera procesy kadrowo-płacowe, administracyjne, prawne i szkoleniowe. Część z nich to powtarzalne procesy, przy których rozszerzenie kompetencji wewnątrz firmy, jest mniej opłacalne. Można zatrudnić w tym celu wyspecjalizowaną, kompetentną, a często również tańszą firmę zewnętrzną. W takiej sytuacji instytucja może się skupić na swojej głównej działalności.

Źródło: Sales Group