Spoko.app ma już pół miliona użytkowników

Globalny fintech wywodzący się z polski ma już 500 tys. użytkowników. Za pośrednictwem aplikacji można obecnie przesyłać natychmiastowo pieniądze z 32 do 45 krajów. Tylko w marcu za pośrednictwem Spoko.app zrealizowano transakcje o łącznej wartości ponad 12 mln zł.

Zdjęcie autorstwa Andrea Piacquadio z Pexels

Spoko.app to rozwiązanie, które służy do natychmiastowych przelewów międzynarodowych po konkurencyjnych kursach za pomocą aplikacji mobilnej. Rozwiązanie kierowane jest przede wszystkim do ekspatów – cudzoziemców, którzy przyjeżdżają do pracy do innego kraju i chcą przekazać pieniądze do domu. Pod koniec maja 2020 r., gdy firma podjęła decyzję o globalnej ekspansji, liczba użytkowników sięgała 100 tys. Po ponad trzech kwartałach Spoko.app zwiększyło tę liczbę już pięciokrotnie.

Środki za pośrednictwem Spoko.app można przelewać z korzystając z aplikacji mobilnej i strony internetowej. W zależności od tego, do którego kraju są przekazywane pieniądze, mogą one trafić na kartę, rachunek bankowy, a nawet być odebrane tradycyjnie gotówką do ponad 50 tys. oddziałów instytucji, które współpracują ze Spoko.app. Obecnie środki można przelać z 32 do 45 krajów, a wśród niech znajdują się m.in. Ukraina, Nigeria, Indie, Turcja, Armenia, Pakistan, Kazachstan czy Azerbejdżan.

Cały proces jest prosty. Po zalogowania się do Spoko.app należy wybrać, gdzie chcemy przelać pieniądze oraz wybrać kwotę i walutę. Następnie wystarczy wprowadzić dane nadawcy i odbiorcy oraz wybrać preferowaną metodę płatności. Po potwierdzeniu przelewu pieniądze natychmiast trafiają do odbiorcy. Jeszcze przez wysłaniem pieniędzy użytkownik widzi także koszty całej transakcji.

Fintech lokalnie podchodzi również do kwestii komunikacji z klientami. Użytkownicy mogą porozumieć się z działem obsługi w swoim języku przy pomocy różnych komunikatorów – wszystko zależy od tego, jakie ścieżki komunikacji są preferowane przez daną narodowość.

Ekspaci to ważna grupa klientów

Firma powstała z potrzeby na rynku, a jej ciągły rozwój potwierdza jej skalę. Wielu ekspatów ma utrudnione możliwość, żeby w wygodny i bezpieczny sposób przesyłać pieniądze. W trakcie pandemii koronawirusa jest to jeszcze trudniejsze.

Z drugiej strony ekspaci są coraz liczniejszą grupą na świecie, która wspiera gospodarki i buduje PKB wielu państw. Według raportu „World Migration Report 2020” opracowanego przez IOM – UN Migration, w 2019 roku w Europie i Azji przebywało łącznie 166 milionów emigrantów z całego świata, co odpowiada za 61 proc. globalnej zbiorowości migrantów.

Rozwój rynku międzynarodowych przekazów będzie się systematycznie rozwijał. Jak wynika z szacunków KBV Research, wartość globalnego rynku cyfrowych przekazów pieniężnych może osiągnąć do 2026 roku wartość 33,9 mld dolarów.

W związku z tym fintech opracował także specjalne rozwiązanie white label skierowane m.in. do banków i firm telekomunikacyjnych, które chcą rozszerzyć swoją ofertę dla ekspatów. Usługa oparta jest na otwartym API, które firmy te mogą w prosty sposób zaimplementować do swojej oferty i zaoferować klientom szybkie i tanie przelewy, bez konieczności opracowywania własnej technologii czy tworzenia niezbędnej infrastruktury.

Źródło: Spoko.app