Spółka ZPC OTMUCHÓW S.A. złożyła do KNF prospekt emisyjny

ZPC Otmuchów to największy w Polsce producent prywatnych marek w kategoriach: tradycyjne wyroby cukiernicze, wyroby śniadaniowe i słone przekąski dla międzynarodowych koncernów spożywczych i sieci handlowych. Otmuchów produkuje także pod własnymi brandami słodycze Love Sweets, ptasie mleczko Love Milk, żelki Gumbole, chrupki Bingo i Tip Top oraz płatki kukurydziane i zbożowe.

„Jesteśmy firmą z wieloletnią tradycją i doświadczeniem na rynku spożywczym. Jednak to, co nas wyróżnia, to konsekwentne podążanie i wykorzystanie nowych trendów w zakresie produktów spożywczych i ich dystrybucji oraz świadczenie najwyższej jakości usług zgodnie z oczekiwaniami konsumentów i naszych partnerów handlowych. Produkujemy tzw. private labels dla międzynarodowych liderów rynku spożywczego i największych sieci handlowych w Polsce takich jak Biedronka, Lidl, Carrefour, Kaufland i wielu innych. Wypracowaliśmy model biznesu, który łączy cechy innowacyjnego i elastycznego producenta marek prywatnych w skali i jakości, która zaspokaja zapotrzebowanie najbardziej wymagających odbiorców.” – mówi Bernard Węgierek, prezes zarządu ZPC Otmuchów S.A.

ZPC Otmuchów może pochwalić się ponadprzeciętną dynamiką wzrostu, jedną z największych rentowności w branży oraz wzrostem przychodów i zysków o ponad 15 proc. średniorocznie (CAGR) w latach 2007 – 2009. W ciągu ostatnich 10 lat Spółka zwiększyła przychody ponad 7-krotnie z 20 mln zł w 1999 r. do 140 mln zł w 2009 r., przy zysku netto na poziomie prawie 10 mln zł.

Wysoka dynamika wzrostu przychodów i zysków w ciągu ostatnich kilku lat jest potwierdzeniem dynamicznego rozwoju marek własnych w naszym kraju. Przyszłość tego typu produktów w Polsce będzie analogiczna jak w krajach zachodniej Europy, gdzie dzisiaj zajmują one w poszczególnych kategoriach często 40-50 proc. sprzedaży sieci handlowych. W Polsce obecnie to tylko ok. 10 proc. udziału w rynku produktów spożywczych.

„Teraz nie tylko międzynarodowe sieci handlowe, ale też najwięksi polscy detaliści i dystrybutorzy o zasięgu ogólnopolskim decydują się na markę własną. Na szybki rozwój rynku marki własnej w Polsce wpływa też konsolidacja branży dystrybucyjnej.” – mówi Bernard Węgierek, prezes zarządu ZPC Otmuchów S.A.

Środki pozyskane z emisji spółka Otmuchów zamierza przeznaczyć na rozbudowę mocy produkcyjnych oraz akwizycje.

„Wejście na GPW jest naturalnym etapem rozwoju spółki Otmuchów. Mamy ambicje i możliwości stać się istotnym graczem w Europie Środkowo – Wschodniej w produkcji artykułów spożywczych dla odbiorców B2B. Chcemy także rozwijać produkcję i sprzedaż w nowych, perspektywicznych segmentach rynku spożywczego.” – mówi Bernard Węgierek, prezes zarządu ZPC Otmuchów S.A.

Obecnie głównym akcjonariuszem spółki Otmuchów jest Xarus Holdings Limited, spółka z grupy kapitałowej Warsaw Equity, do której należy 90,9 proc. udziału w kapitale. Oferującym akcje ZPC Otmuchów S.A. jest Dom Inwestycyjny Investors w konsorcjum z Domem Maklerskim Millennium.

Źródło: ZPC Otmuchów