Bank Nordea ufundował specjalną nagrodę dla tych polskich młodych żeglarzy, którzy wywalczą najwyższe miejsce w mistrzowskim rankingu. Najlepsza załoga oprócz Pucharu Prezesa Nordea Bank Polska otrzyma aparaty cyfrowe Olympus.
Obok wsparcia gotówkowego tego wydarzenia, Nordea w trakcie mistrzostw uruchomi specjalny punkt bankowy, w którym zawodnicy przed rozpoczęciem zawodów będą mogli wpłacać wymagane kaucje za sprzęt pływający.
– Nordea jest największą instytucją finansową nad Bałtykiem, a wspieranie żeglarstwa jest niejako wpisane w logo naszego banku. Logo przedstawia wypełniony wiatrem żagiel i symbolizuje dynamikę i innowacyjność – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Nordea Bank Polska. – Kluczowe dla banku jest również miejsce regat. Nordea wywodzi się z Gdyni, tutaj ma swoją główną siedzibę, a wspieranie gdyńskich inicjatyw należy do działań strategicznych banku.
Nordea sponsoruje tylko wybrane dyscypliny sportu. W Polsce są to przede wszystkim żeglarstwo i siatkówka plażowa. W Skandynawii – tenis, piłka nożna, narciarstwo alpejskie oraz golf. Nordea nie sponsoruje sportów motorowych i ekstremalnych.
Dla Nordea Bank Polska sport to nie tylko sponsoring. Pracownicy banku sami aktywnie uprawiają różne dyscypliny i mogą pochwalić się wieloma osiągnięciami. W tym roku żeglarska załoga pracowników Nordea już po raz drugi uczestniczyła w regatach bankowych o Puchar Prezesa Związku Banków Polskich w Rajgrodzie. Również w tym sezonie siatkarze banku Nordea zajęli trzecie miejsce w rozgrywkach Trójmiejskiej Ligi Biznesu. W ubiegłym roku drużyna piłki nożnej banku uplasowała się w czołówce w ogólnopolskich rozgrywkach międzybankowych.
– Duch rywalizacji i fair play wyniesiony z rozgrywek sportowych towarzyszy nam również w zmaganiach z konkurencją na arenie rynku bankowego – mówi dyrektor Ronkowski.