Sprawdzono sprzedaż bancassurance. Co pokazała kontrola?

Ubezpieczyciele sprawdzili jak wygląda sprzedaż bancassurance w praktyce. Wcielili się w rolę klientów i sprawdzili jak konsultanci bankowi i finansowi są przygotowani do sprzedaży ubezpieczeń i jaka jest jakość komunikacji w zakresie bancassurance. Efekt? Wyniki wskazują na rosnące kompetencje konsultantów do sprzedaży ubezpieczeń i poprawę sposobu przedstawiania oferty ubezpieczeniowej.


– Widzimy, że zmiany idą za regulacjami. Rynek przystosowuje się, podąża za rekomendacjami, które dotyczą bardziej prokonsumenckiego podejścia w sprzedaży. Dotyczy to unikania tzw. missellingu, zwiększenia świadomości zakupowej klientów i my to widzimy – mówi newsrm.tv Ryszard Grzelak, prezes zarządu Europ Assistance Polska.

Europ Assistance Polska wraz ze Związkiem Banków Polskich zorganizowała dziesiąte już Forum Assistance. Prawie stu ekspertów z branży ubezpieczeniowej, bankowej i leasingowej omawiało europejskie trendy i perspektywy rozwoju polskiego rynku bancassurance.

Branża bancassurance ciągle się zmienia i dopasowuje zarówno do oczekiwań klientów jak i licznych regulacji. Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich przybliżył uczestnikom stan polskiego sektora bankowego, oraz podsumował aktualne wyzwania, jakie stoją przed rynkiem bankowym. Omówił również wyniki badania przeprowadzonego wśród dyrektorów placówek bankowych, pokazujące ich opinię na temat usług assistance.

Kolejna prezentacja przeprowadzona przez Justynę Niebutkowską, p.o. PR&Marketing Manager Europ Assistance Polska oraz Krzysztofa Szczerbacza, Senior Project Managera ARC Rynek i Opinia, dotyczyła tego, jak klienci postrzegają rynek bancassurance. Podczas prelekcji przedstawiono wyniki drugiego już badania mystery shopping, którego celem było zbadanie poziomu wiedzy konsultantów bankowych na temat ubezpieczeń.

– Ogólnopolskie Badanie Bancassurance pokazuje nam, jak konsultanci bankowi i finansowi są przygotowani do sprzedaży ubezpieczeń i jaka jest jakość komunikacji w zakresie bancassurance. Tegoroczne wyniki wskazują na rosnące kompetencje konsultantów do sprzedaży ubezpieczeń i poprawę sposobu przedstawiania oferty ubezpieczeniowej. Ciągle jednak są obszary, które wymagają udoskonalenia. – powiedziała Justyna Niebutkowska, p.o. PR&Marketing Manager w Europ Assistance Polska.

X Forum Assistance stanowiło platformę do porównania polskich doświadczeń z międzynarodowymi. O najlepszych praktykach w zakresie Bancassurance na przykładzie rynku włoskiego opowiedział Ed Morgan, partner w firmie Milliman.

Zarówno w Polsce, jak i we Włoszech, rozwój dziedziny dotyczącej zarządzania doświadczeniem klienta ukierunkowany jest na wyprzedzanie i spełnianie jego oczekiwań. Kluczem do sukcesu jest przygotowanie oferty i produktów dopasowanych do konkretnych, ciągle zmieniających się potrzeb klientów. Dzięki temu możliwe jest zbudowania długotrwałych i opartych na satysfakcji i lojalności relacjach.

Swoim międzynarodowym doświadczeniem dotyczącym wartości dodanych i innowacji w Bancassurance, podzielił się także Claudio Chiesa, Szef Bancassurance w Assicurazioni Generali S.p.A.

Zadowolenie klienta korzystające z usług bankowych, czy ubezpieczeniowych jest kluczowe w rozwoju branży bancassurance. Kolejna prezentacja przeprowadzona przez Agnieszkę Wachnicką, Dyrektora w Biuro Rzecznika Finansowego, przybliżyła najistotniejsze uwagi klientów dotyczące usług bankowych.

Wszystkie tematy poruszone podczas X Forum Assistance stanowiły podstawę do dyskusji na temat trendów i perspektyw rozwoju branży w najbliższych latach. Moderatorem dyskusji był Ryszard Grzelak, Prezes Europ Assistance Polska i Norbert Jeziolowicz, Dyrektor Związku Banków Polskich. Uczestnikami panelu dyskusyjnego byli Claudio Chiesa, Szef Bancassurance w Assicurazioni Generali S.p.A., Ed Morgan, Partner w Milliman, Pascal Perrier, Członek Zarządu BNP Paribas Cardif Polska i Piotr Tomaszewski, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń i Inwestycji w Banku Zachodnim WBK.

– Forum Assistance organizujemy już od 10 lat. Przez ten czas będąc aktywnym jego uczestnikiem analizowaliśmy rynek bancassurance z wielu różnych perspektyw. Omawialiśmy szanse i wyzwania, innowacje technologiczne, oczekiwania klientów i ofertę produktową. W ostatnich latach poruszaliśmy kwestie zmian zachodzących w bancassurance w związku z nowymi rekomendacjami i regulacjami. Tegoroczne, jubileuszowe spotkanie było szansą na analizę trendów i perspektyw rozwoju polskiego rynku bancassurance na tle europejskich doświadczeń. Podczas Forum wystąpili eksperci z branży konsultingowej oraz praktycy bankowi i ubezpieczeniowi z Polski, Włoch i Francji, czyniąc konferencję międzynarodową platformę wymiany doświadczeń i najnowszych trendów – powiedział Ryszard Grzelak.

Forum Assistance organizowane jest od 2007 roku i każdego roku gromadzi ponad 100 ekspertów branży ubezpieczeniowej i bankowej. Corocznie konferencja koncentruje się wokół aktualnych trendów rynkowych z branży bancassurance. Partnerami medialnymi wydarzenia byli: Dziennik Ubezpieczeniowy, Gazeta Ubezpieczeniowa, Gazeta Finansowa, Miesięcznik Ubezpieczeniowy, Miesięcznik Finansowy BANK, oraz portale bankier.pl, aleBank.pl i newsrmtv.

Wypowiedź: Ryszard Grzelak, prezes zarządu Europ Assistance Polska.