Sprzedawcy w USA nie rozumieją systemu opłat pobieranych przez firmy rozliczeniowe

Ankieta przeprowadzona została na 400 amerykańskich sprzedawcach w ramach projektu „Merchant Bill of Rights Campaign”. Projekt ten, rozpoczęty we wrześniu 2006 roku, ma na celu edukację sprzedawców detalicznych w kwestiach związanych z opłatami transakcyjnymi pobieranymi przez instytucje rozliczeniowe. Ankieta pokazała, że jedynie 21 proc. amerykańskich firm handlowych potrafi uzasadnić konieczność płacenia przez nich opłat za możliwość akceptacji płatności kartowych dokonywanych przez klientów. Co więcej, jedynie 26 proc. respondentów uważa, że są oni uczciwie traktowani przez instytucje zajmujące się obsługą płatności bezgotówkowych. Z drugiej strony, wielu sprzedawców nie dostrzega zagrożeń związanych z istnieniem pośredników zaangażowanych w proces obsługi transakcji płatniczych.

Wysokie opłaty transakcyjne płacone agentowi rozliczeniowemu czy prowizje pobierane przez banki od sprzedawców detalicznych w momencie gdy klient dokonuje płatności kartą obciążają budżety małych firm handlowych. Jednak dzięki znajomości całego procesu rozliczeniowego, sprzedawcy mogliby uniknąć niektórych opłat pobieranych szczególnie przez pośredników.