W piśmie rozesłanym do klientów pracownicy banku PKO BP poinformowali o wprowadzeniu numeracji rachunków według nowego standardu. Chodzi o konto, na które klienci wpłacają raty i odsetki od kredytu mieszkaniowego. Dlatego też klienci zostali poproszeni o podpisanie aneksu do umowy kredytowej. Jednak oprócz zapisu wprowadzającego nowe konto znalazły dodatkowe, które utrudniają wcześniejszą spłatę kredytu.
– Te zapisy są dla mnie niekorzystne – przekonuje klient PKO BP z Poznania. – Wcześniej nadpłatę zaliczano mi w dniu jej wpłynięcia, przez co od razu zmniejszało mi się zadłużenie, a z ewentualną wcześniejszą spłatą nie musiałem czekać – mówi.
Rzecznik PKO BP Marek Kłuciński zapewnia, że problem dotyczy jedynie klientów poznańskiego oddziału. Zaznacza, że wysłanie aneksu było „wynikiem błędnego zrozumienia wytycznych dotyczących procesu porządkowania zapisów umów kredytowych przez pracowników tego oddziału”.