Start nowego systemu bankowości internetowej Banku Pekao SA

Klienci indywidualni Banku Pekao SA mogą już korzystać z nowego systemu bankowości internetowej Pekao24. Zmieniony został układ menu, szata graficzna i sposób nawigacji – wszystko po to, aby podnieść ergonomię i zwiększyć wygodę realizacji operacji. Z systemu korzysta obecnie blisko 1,5 mln klientów posiadających Eurokonta w Banku Pekao.

Naszym celem było przebudowanie Pekao24 pod kątem poprawy ergonomii korzystania z systemu oraz komfortu realizacji operacji w Internecie. Tworząc architekturę nowego serwisu kierowaliśmy się oczekiwaniami i sugestiami naszych klientów, badaniami użyteczności przy udziale grup fokusowych, a także światowymi trendami w bankowości elektronicznej – mówi Grzegorz Piwowar, Wiceprezes Zarządu Banku, nadzorujący działalność Pionu Bankowości Detalicznej.

W nowym Pekao24 menu jest znacznie uproszczone. Podobne do siebie produkty i funkcje zostały połączone lub pogrupowane, dzięki czemu zmniejszyła się liczba opcji oraz zakładek. Tę samą operację można zrealizować z różnych miejsc serwisu. Jednolity standard prezentacji informacji i przejścia między poszczególnymi funkcjami oraz spójna nawigacja ułatwiają realizację poszczególnych etapów operacji.

Za dużo opcji i funkcji do wyboru to mniejsza efektywność, a w konsekwencji mniejsza wygoda korzystania z bankowości internetowej. Dlatego nowe Pekao24 zostało zaprojektowane tak, aby uwaga użytkownika koncentrowała się na treści strony i wykonywanych operacjach, a nie na nawigacji w serwisie – tłumaczy Bartłomiej Nocoń, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Pekao SA.

Co ważne, klient może indywidualnie dostosowywać serwis do swoich potrzeb i oczekiwań. Może samodzielnie określić liczbę i rodzaj prezentowanych informacji dostępnych na ekranie głównym zaraz po zalogowaniu, wprowadzić „Moje Skróty”, czyli własne menu z linkami do najczęściej wykorzystywanych przez niego funkcji, a także nadać posiadanym produktom nazwy własne. W serwisie zastosowane zostały najnowsze rozwiązania technologiczne, gwarantujące bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji.

Uruchomienie nowego Pekao24 jest kolejnym – po wdrożeniu systemu internetowego PekaoFIRMA24 dedykowanego dla firm z sektora MŚP – etapem rozwoju alternatywnych kanałów dostępu do usług Banku Pekao SA. Jest on kluczowy dla zwiększenia satysfakcji naszych Klientów, których średnio 300 tysięcy loguje się każdego dnia do bankowości internetowej Pekao24 – dodaje Grzegorz Piwowar.

W nowym Pekao24 nie ulegają zmianie dane do logowania (numer klienta, hasło i PIN), sposób logowania oraz ustanowione przelewy zdefiniowane, cykliczne i z datą przyszłą. Nie zmienia się również adres strony do logowania – www.pekao24.pl

Wprowadzone zmiany dotyczą również serwisu maklerskiego Pekao24Makler. Wszystkie rodzaje operacji zostały na nowo pogrupowane oraz umieszczone w pięciu sekcjach tematycznych w poziomym menu głównym.

Na koniec 2009 roku z Pekao24 korzystało 1,4 mln posiadaczy Eurokont Pekao SA. W 2009 roku średnio codziennie przybywało ok. 1200 nowych użytkowników systemu. Obecnie klienci wykonują za pośrednictwem Pekao24 ok. 250 tys transakcji dziennie.

Źródło: Bank Pekao SA