Start programu „Rodzina 500+” w Banku Millennium 1 kwietnia punktualnie o 6:00 ran

Bank Millennium jako jeden z pierwszych banków udostępnia swoim klientom-rodzicom możliwość wypełnienia i składania online wniosków o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+”.

Gotowość banków do uczestnictwa w rządowym programie „Rodzina 500+” jest jednym z wielu przykładów pozytywnej roli sektora bankowego w społeczeństwie. Bank Millennium rozumie potrzeby rodziców, dlatego umożliwi im aplikowanie o środki w ramach programu Rodzina 500+, w bezpieczny i łatwy sposób, poprzez system bankowości internetowej Millenet. Jesteśmy w pełni gotowi do przyjmowania wniosków. Dzięki naszej zaawansowanej technologicznie platformie cyfrowej, z której obecnie korzysta prawie milion klientów, możemy wdrażać nowe rozwiązania budujące pozytywne doświadczenia klientów, co jest jednym z naszych priorytetów powiedział Joao Bras Jorge, Prezes Banku Millennium.

Wniosek może złożyć każdy klient-rodzic uprawniony do otrzymania świadczenia, o ile posiada konto w Banku Millennium i aktywny dostęp do systemu internetowego Millenet. Elektroniczny wniosek dostępny jest w ramach prowadzenia konta bezpłatnie. Złożenie wniosku w oddziale lub za pośrednictwem infolinii nie jest możliwe.

Po zalogowaniu do systemu klienci znajdą wniosek na stronie głównej oraz w sekcji „Wnioski i umowy”. Istnieje możliwość aplikowania o świadczenie na pierwsze (z możliwością dołączenia informacji o dochodach) jak i na każde kolejne dziecko. Wnioski przyjmowane są od 1 kwietnia od 6.00 rano. Nie trzeba się jednak spieszyć. Rodzice, którzy złożą wniosek do 1 lipca 2016 r. dostaną trzymiesięczne wyrównanie wstecz. Po tej dacie świadczenie będzie wypłacane od miesiąca, w którym złożony zostanie wniosek.

Nie musisz iść do urzędu, urzędnik skontaktuje się z Tobą


Po wypełnieniu i wysłaniu formularza przy pomocy systemu internetowego Millenet, jest on rejestrowany w państwowym systemie informatycznym emp@tia, z którego korzystają również Urzędy gmin. To właśnie te organy w miejscu zamieszkania klienta-rodzica rozpatrzą wniosek i ciągu 3 miesięcy od dnia jego złożenia prześlą wnioskodawcy pisemną decyzję.

Należy podkreślić, że rolą banku w całym procesie jest jedynie udostępnienie i wysłanie formularza. Bank Millennium nie będzie gromadził i weryfikował danych podanych we wniosku oraz załączników. Dalsza ścieżka obsługi wniosku będzie prowadzona przez samorząd i to on będzie informował klientów o przyznaniu świadczenia, bądź potrzebie uzupełnienia danych we wniosku.

Łatwo i całkowicie bezpiecznie


Złożenie wniosku za pośrednictwem systemu transakcyjnego Millenet jest wygodne i szybkie. Część danych, na podstawie informacji zawartych w systemie bankowym, będzie wprowadzona automatycznie, a wypełniony formularz zostanie przesłany bezpośrednio do wybranego urzędu gminy. Cały proces składania wniosku odbędzie się drogą elektroniczną, dzięki czemu rodzice mogą aplikować o świadczenie wychowawcze bez wychodzenia z domu.

Wnioskowanie za pośrednictwem bankowości internetowej jest również całkowicie bezpieczne. Wniosek dostępny będzie tylko i wyłącznie po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej. Bank nie będzie wysyłać ani publikować żadnych aktywnych odnośników (linków) do wniosku. W szczególności, bank nie będzie wysyłał pocztą elektroniczną wiadomości z prośbą o przejście do portalu banku lub do Millenetu czy o podanie jakichkolwiek danych osobowych, informacji dotyczących logowania itd.

W niedalekiej przyszłości Bank Millennium planuje integrację systemu z platformą ZUS PUE, co umożliwi klientom wygodne, automatyczne przejście z poziomu systemu bankowego do platformy PUE ZUS, gdzie będzie możliwe złożenie wniosku „Rodzina 500+”.