Akcelerator Accelpoint zakończył rekrutację do drugiej rundy programu akceleracyjnego AccelUp, który łączy dojrzałe startupy z obszarów fintech, insurtech, telco z globalnymi korporacjami. 11 startupów rozpoczyna proces akceleracji w ścisłej współpracy z Odbiorcami Technologii: Santander Bank Polska, AXA Partners, Orange.
Startupy, które zostały wybrane do współpracy z naszymi Partnerami: AdEmotion, Revdebug, Loyalty Tool, BillTech Group, Cashy, Quantum CX, DiscoArmor, Gadgector, ClinicHunter, CognitivX, Nextep Technologies.
– Cieszy nas rosnące zainteresowanie programem AccelUp – w drugiej rundzie programu otrzymaliśmy niemal 160 zgłoszeń do naszych trzech ścieżek: #fintech, #insurtech i #telco. Wciąż powiększamy grono naszych Partnerów – zarówno odbiorców technologii, jak i partnerów merytorycznych, a także grono naszych Ekspertów. Rośnie również jakość projektów, które do nas trafiają. AccelUp przyciąga startupy dojrzałe, gotowe do wdrożenia, a nawet takie, które już mają swoich klientów. Innymi słowy takie, które mogą stać się prawdziwym scale-upami po naszej akceleracji. Teraz czekamy na efekty współpracy z naszymi Partnerami Strategicznymi – mówi Hubert Anyżewski, Managing Partner & Co-founder Accelpoint.
AccelUp to uruchomiony przez spółkę Accelpoint program akceleracyjny, który łączy dojrzałe startupy z firmami z branży fintech, insurtech i telco z globalnymi korporacjami. Uczestnicy programu otrzymują bezzwrotne wsparcie finansowe do 200 000 zł i know-how w postaci 100 godzin konsultacji z wybitnymi ekspertami rynkowymi. Mają także możliwość zaprezentowania swojego pomysłu przed gronem przedstawicieli globalnych funduszy VC oraz nawiązania kontaktów biznesowych z partnerami programu.
Grono odbiorców technologii – partnerów strategicznych obejmuje: Santander Bank Polska, Santander Consumer Bank, Orange Polska oraz AXA Partners. Wśród Partnerów merytorycznych programu znajdują się: Accenture, IBM, Squire Patton Boggs, Flying Bisons.
Joanna Bruździak-Maleszewska, Head of Incubation and New Solutions Department, Orange Polska:
To już druga runda programu, w której Orange jest odbiorcą technologii w ścieżce telco. W tej edycji skupialiśmy się główne na rozwiązaniach IoT, gdyż jest to jeden z głównych obszarów strategicznych Orange na najbliższe lata. Podobnie jak do pierwszej, także do tej rundy zgłosiło się wiele ciekawych rozwiązań. Przy wyborze firm do współpracy, głównymi kryteriami selekcji były dojrzałość rozwiązania i możliwość komercjalizacji. Liczymy, że na końcu współpracy, uda nam się odnaleźć synergię z wybranymi firmami i doprowadzić do komercyjnego wdrożenia. Przed nami dużo ciekawej i satysfakcjonującej pracy.
Dariusz Paczewski, digital & innovation leader, Santander Bank Polska:
Współpraca z Accelpoint w programie akceleracyjnym stwarza nam przestrzeń do bezpiecznego testowania usług startupów, a w konsekwencji zwiększa szanse na dostarczenie naszym klientom innowacyjnych rozwiązań. Pierwszą rundę akceleracji oceniam jako sukces, pod kątem poznania najlepszych fintechów na rynku, przeprowadzenia testów ale również komercjalizacji. Wiemy, jakie stoją przed nami wyzwania i wierzmy, że nowatorskie pomysły startupów pomogą nam je zaadresować. W pierwszej rundzie w Santander Bank Polska przeprowadziliśmy w fazie „proof of concept” pięć projektów akcelerowanych, z czego przynajmniej dwa z nich mają potencjał do wdrożenia w banku. Pilotaż przeprowadziliśmy w obszarach digitalizacji obiegu dokumentów z zastosowaniem technologii Machine Learning, usprawnienia procesów komunikacji z klientem w jednostkach call center oraz wprowadzaniem nowych produktów finansowych dla klientów detalicznych. Druga runda to dla nas możliwość przetestowania kolejnych, nowych rozwiązań startupów i czekamy na nią z niecierpliwością.
Tomáš Mrnka, Country Manager Poland, AXA Partners:
Dla AXA Partners współpraca z firmami InsureTech jest elementem globalnej strategii długoterminowej, w której konsekwentnie stawiamy na rozwój. Widzimy wielki potencjał we współpracy ze startupami, które dzięki realizowanym nowatorskim projektom mogą wesprzeć nas w tym działaniu.
Przyspieszająca digitalizacja pociąga za sobą zmianę postaw i potrzeb klientów. Aby sprostać ich oczekiwaniom i zapewnić stabilne partnerstwo, musimy adaptować nowe technologie w znacznie szerszym zakresie niż dotychczas. Cieszymy się, że dzięki współpracy w ramach projektu AccelUp możemy dzielić się naszymi doświadczeniami oraz aktywnie kształtować trendy w tym obszarze. Stawiamy na innowacje, które przełożą się na pozytywne doświadczenia klientów w każdym punkcie styku z naszą firmą oraz zapewnieniu im jak najwyższego poziomu customer experience. Głównymi obszarami na których jesteśmy obecnie skoncentrowani to ubezpieczenia podróżne oraz assistance, consumer electronics protection, ochrona zdrowia.
Jesteśmy przekonani, że wspólnie z wybranymi startupami uda nam się wypracować nowe rozwiązania, dzięki którym zapewnimy naszym klientom poczucie bezpieczeństwa i komfortu na jeszcze wyższym poziomie, na każdym etapie ich codziennego życia.
Program jest realizowany w ramach współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Akcelerator Accelpoint otrzymał wsparcie w ramach działania 2.5. Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, “Programy Akceleracyjne”.
STARTUPY WYBRANE DO AKCELERACJI W II RUNDZIE PROGRAMU ACCELUP
Cashy.pl to platforma rabatów za wcześniejszą płatność, która pomaga kupującym w generowaniu dodatkowego zysku, a dostawcom gwaratuje kontrolę nad przepływami pieniężnymi. Kupujący decydują, które faktury mogą być płacone szybciej i określają ostateczny koszt, z uwzględnieniem oczekiwanego rabatu. Dostawcy zamawiają wcześniejszą płatność, ilekroć potrzebne są dodatkowe pieniądze. Platforma działa w środowisku online, w przyjaznej dla użytkownika aplikacji. |
AdEmotion to platforma łącząca dane behawioralne (np. z Facebook’a) z unikalnymi badaniami osobowości, wartości i preferencji wizualnych internautów w Polsce.
Jakościowe i ilościowe testy psychologiczne zrealizowane we współpracy z Centrum Innowacji Uniwersytetu SWPS oraz panelami badawczymi pozwoliły zbudować narzędzie do precyzyjnego targetowania reklam w kanałach digital. AdEmotion zostało wyróżnione m.in. w konkursie marTech UNICEF oraz programach EY Innovation czy mSpark, które zaowocowały komercyjną współpracą. |
RevDeBug – rozwiązanie, które zwiększa dostępność systemów IT przez skrócenie czasu identyfikacji błędów i ich naprawy z dni do godzin. Działa jak czarna skrzynka w samolocie. Dzięki czemu w przeciągu minut od wystąpienia problemu zespół techniczny może odtworzyć całą historię zdarzenia, które doprowadziło do błędu w systemie linia po linii w kodzie. Firmy używające RevDeBuga są w stanie: przyspieszyć proces testowania o 50%; zredukować czas potrzebny na komunikację pomiędzy programistami i testerami o połowę; skrócić czas naprawy błędów z dni do godzin; realizować projekty na czas oraz zwiększyć efektywność zespołów IT. |
Loyalty Program: Koncentrujemy się na opracowywaniu indywidualnych rozwiązań lojalnościowych dla firm posiadających dużą bazę klientów, aby aktywować i zwiększyć ich zaangażowanie. Działając w wielu wymiarach Loyalty Tool przekształca każdą transakcję w relację. Wszystko, czego potrzebujesz, aby zwiększyć aktywność sprzedażową swoich klientów, zwiększyć ich satysfakcję i lojalność |
Podstawowym produktem BillTech (API BillTech) jest infrastruktura white lable: ponad 260 połączeń z dostawcami (telekomunikacja, usługi komunalne, internet, telewizja, usługi bezpieczeństwa itp.) dla klientów B2C. Po wdrożeniu interfejsu API BillTech w aplikacji bankowej klienci banku uzyskują dostęp do rachunków / faktur i płatności swoich dostawców (zaległych, należnych lub zapłaconych). Dzięki temu klienci mogą łatwo zarządzać, śledzić, płacić i odraczać płatności za rachunki. |
Quantum CX: Zwiększamy zaangażowanie pracowników w obsługę klienta. Robimy to za pomocą specjalnych czujników i technologii, które nagradzają za każdy uśmiech. Za każdym razem, gdy klient lub pracownik się uśmiecha, dzieje się coś dobrego (otrzymujesz nagrody i / lub przekazujesz niewielką ilość gotówki na cele charytatywne). To dobrze znany fakt (potwierdzony badaniami), że uśmiechnięty pracownik sprzedaje więcej i ma duży wpływ na lojalność klientów. Zwiększając uśmiech na twarzach pracowników, klienci są bardziej pozytywnie nastawieni do naszych usług, a nasi pracownicy są bardziej zaangażowani w obsługę klienta. Efekty? Lepsza obsługa klienta, wyższa sprzedaż, lojalność klientów i atmosfera w miejscu pracy. Niewystarczająco? Każdego dnia pracownicy obsługi klienta pomagają innym, przekazując 1 grosza za każde 5 sekund uśmiechu. |
Discoarmor jest produktem w branży InsureTech, które pozwala na zawarcie ubezpieczenia NNW w celu ochrony użytkownika przez następstwami nieszczęśliwych wypadków podczas podróży i studiów zagranicznych. Unikalna procedura zawierania umowy ubezpieczenia pozwala na wybór zakresu pakietu ubezpieczeniowego przed wyjazdem i jego zdalną aktywację w momencie przekroczenia granicy. Discoarmor jest rozwiązaniem, które bazując na lokalizacji użytkownika zgłasza wcześniej wybrany kontrakt do ubezpieczyciela dokładnie za czas, w trakcie którego użytkownik był za granicą. |
Gadgector jest projektem w branży InsurTech, którego celem jest umożliwienie użytkownikom dostępu do zawierania umów ubezpieczenia majątkowego na żądanie. Jest to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na zdalne zwieranie ubezpieczenia na odległość na zarówno nowe jak i używane urządzenia. Gadgector oferuje ubezpieczonym gwarancję najniższej ceny dzięki zastosowaniu nowoczesnych algorytmów weryfikujących stan urządzeń poprzez analizę ekranu pojemnościowego, która może być wykonana samodzielnie przez użytkownika. |
Clinic Hunter jest marketplacem działającym na rynku turystyki medycznej. Łączymy pacjentów z Wielkiej Brytanii, USA, Skandynawii i Niemiec z klinikami zlokalizowanymi w Polsce, Węgrzech czy Turcji. Pomagamy w organizacji leczenia w takich specjalizacjach jak: stomatologia, chirurgia plastyczna, bariatria i przeszczepy włosów. Naszą wizją jest zostać globalnym platformą dla pacjentów, która będzie łączyła wszystkie ważne aspekty rynku turystyki medycznej. |
CognitivX to innowacyjne rozwiązanie wykorzystujące algorytmy sztucznej inteligencji dzięki którym rozpoznasz ludzi – ich płeć wiek nastrój i inne cechy charakterystyczne.
Zaawansowana analiza wykrytej twarzy przypisuje indywidualne cechy konkretnym osobom. Możesz sprawdzić gdzie, kiedy i jak długo przebywają konkretne osoby oraz jakie emocje im towarzyszą. CognitivX monitoruje obiekty fizyczne – jak biura obsługi klienta (Initial Customer Recognition, Quality of Service, natężenie ruchu), punkty sprzedaży (zachowania klientów/dane demograficzne) oraz wspiera systemy monitoringu wizyjnego 24h/dobę. |
Nextep Technologies jest profesjonalnym kompleksowym dostawcą rozwiązań IoT dla rynku energetycznego, oferującym kompleksowe rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów (od analizy potrzeb klienta, przez rozwój produktu i dostawę, po wsparcie i pomiar satysfakcji klienta). W swojej ofercie posiadamy wiele produktów dla branży ciepłowniczej i energetycznej, w tym m.in. aktualnie rozwijany specjalizowany system, oparty na opracowanym przez nas mikrokomputerze nxt© MyMeter, pozwalającym na sterowanie węzłem cieplnym oraz na automatyzację pomiarów zużycia energii elektrycznej, wody, ciepła. |
Źródło: Akcelerator Accelpoint