Startuje Mastercard Priceless Specials. Znamy sklepy i banki biorące udział w programie lojalnościowym

1 sierpnia staruje nowy program lojalnościowy firmy MasterCard. Będzie się nazywał Priceless Specials i zastąpi dotychczasowy program Rewards. Punkty będzie można zbierać tylko w wybranych punktach, ale za to wszystkimi kartami MC i Maestro.

Uczestnicy programu Rewards zbierali punkty za wszystkie zakupy dokonane kartami World MasterCard. Z końcem lipca program zostanie zakończony, a w jego miejsce pojawi się Priceless Specials. Zanim przejdę do omawiania szczegółów podam ważną informację dla dotychczasowych użytkowników programu Rewards: wszystkie punkty zostaną przeniesione na nową platformę.

W nowym programie zmienią się przede wszystkim zasady zbierania punktów. Te będą naliczane tylko za zakupy w określonych sklepach.W dniu startu programu Priceless Specials na liście partnerów programu znajdować się będą wszystkie restauracje i punkty gastronomiczne w Polsce oraz 46 detalistów i usługodawców, posiadających placówki w całym kraju, w tym m.in. takie marki jak: Carrefour, RTV Euro AGD, Douglas, Vistula, Gino Rossi, ToysRUs, Black Red White, Ski Team, Uber, Cinema City, Poczta Kwiatowa. MasterCard zapewnia, że lista partnerów będzie systematycznie rosła.

Za każde pełne wydane 5 zł użytkownik będzie otrzymywał od 1 do 9 punktów w programie. Będzie to zależało od danej marki.

Znacząco poszerzy się natomiast dostępność programu dla klientów. Do tej pory nagrody mogli odbierać wyłącznie posiadacze kart World, które są plastikami z nieco wyższej półki. Priceless Specials będzie otwarty dla wszystkich kart płatniczych MasterCard oraz Maestro. Natomiast każdy uczestniczący w programie bank sam zdecyduje, jak szeroki wachlarz kart MasterCard z jego portfolio będzie umożliwiał klientom zbieranie punktów. Wraz z uruchomieniem programu przystępuje do niego 10 banków: Alior Bank oraz T-Moblie Usługi Bankowe, BOŚ Bank, Deutsche Bank, Getin Bank, Noble Bank, Lions Bank, mBank, PKO Bank Polski oraz Raiffeisen Polbank.

Nowością w programie będą też promocje dopasowane do zwyczajów zakupowych konkretnego uczestnika programu. MasterCard zapewnia, że bazować one będą na preferencjach zakupowych uczestniczących w programie konsumentów. W ramach ofert specjalnych klienci będą nagradzani np. znaczącymi premiami w postaci wielokrotnie większej niż zwykle liczby punktów lub specjalnymi cenami na wybrane produkty.

Tak jak w przypadku innych programów lojalnościowych wykorzystujących mechanizm zbierania punktów, także i tutaj punkty będzie można wymieniać na nagrody. Katalog zostanie udostępniony w sierpniu na stronie: www.mastercard.pl/specials. Swój dorobek punktowy będzie można wymienić także na „cegiełki” wspierające takie organizacje jak WOŚP, WWF czy WFP. Na start programu zostanie uruchomiona specjalna loteria – firma rozlosuje 16 wyjazdów do paryskiego Disneylandu, wraz z udziałem w balu.

Program MasterCard Pricless Specials to odpowiedź na konkurencyjny program Visa Oferty. Obie lojalnościówki różnią się jednak mechanizmem. O ile w przypadku programu MC chodzi o zbieranie punktów, to Visa przysyła użytkownikom spersonalizowane oferty zniżkowe. Przy okazji warto przypomnieć, że w najbliższych tygodniach spore zmiany czekają użytkowników programu lojalnościowego Payback. Na przełomie lipca i sierpnia z udziału w programie zrezygnują Allegro.pl, Empik i Bank Zachodni WBK. Co ciekawe, Empik wdroży swój własny program „Mój Empik”, który – podobnie jak w przypadku Visa Oferty – będzie polegał na zniżkach. Szczegółowo na ten temat pisałem w tekście, który znajduje się TUTAJ.