Startuje nowa kolekcja muzyczna w „Bibliotece Gazety Wyborczej”

Nowa kolekcja muzyczna „Biblioteki Gazety Wyborczej” – „Gwiazdy idole przeboje” – to swoista wyprawa do źródeł popkultury, wycieczka w czasy złotej ery rock and rolla i narodzin legend wielkich gwiazd muzyki młodzieżowej.

Tytuł każdej książki to hasło – temat przewodni anegdot, komentarzy i refleksji autorstwa Beaty Pawlikowskiej i Mirosława Pęczaka. Jedną z atrakcji serii będą rysunki samochodów z epoki wykonane i opisane przez Antoniego Piekuta.

Do drugiego tomu kolekcji, książki z płytą „Idole nastolatków”, który ukaże się w sprzedaży

z „Gazetą Wyborczą” 28 kwietnia 2006 roku, dołączone zostanie w prezencie oryginalne pudełko dla całej kolekcji.

Specjalnym upominkiem dla prenumeratorów kolekcji „Gwiazdy idole przeboje” będzie płyta „Wiecznie zielone”, na której znajdą się światowe przeboje w wykonaniu polskich artystów: Krzysztofa Krawczyka, Doroty Miśkiewicz, Eweliny Flinty, IRA, Budki Suflera i innych.

Kolekcji „Gwiazdy idole przeboje” towarzyszyć będzie cykl audycji radiowych emitowanych na antenie Radia Złote Przeboje. Przed mikrofonami zasiądą: Jan Chojnacki i Wojciech Mann, a gościnnie wystąpi Grzegorz Wasowski. Kampania reklamowa cyklu obejmuje: dzienniki (autopromocja w „Gazecie Wyborczej” i „Metrze”), telewizję (TVP, Polsat i TVN), radia (Radio ZET, PR III, RMF FM i rozgłośnie Grupy Radiowej Agory), czasopisma Agory, outdoor oraz portal Gazeta.pl. Kampania wystartowała 14 kwietnia 2006 roku. Kreację przygotowała agencja DDB. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starlink.

Wydawcą kolekcji jest Baobab Productions. Wydawcą płyt dołączonych do książek jest Universal Music Polska.Autorem scenariusza serii jest Jan Chojnacki. Autorką projektu graficznego jest Katarzyna Gintowt.