Startuje projekt wspierający polskich przedsiębiorców w ich cyfrowym rozwoju

Fundacja Impact rozpoczęła działania w ramach „E-business vs. lockdown” – projektu realizowanego z grantu przyznanego przez Mastercard Center for Inclusive Growth, który ma pomóc polskim MŚP w ich cyfrowej transformacji w obliczu trwającej pandemii koronawirusa. „Sercem” projektu jest portal Impactebusiness.com, za pośrednictwem którego przedsiębiorcy mogą wziąć udział w rekrutacji do programu akceleracyjnego, jak również mają dostęp do części edukacyjnej – webinariów oraz artykułów poradnikowych.

fot. Shutterstock

Trwająca pandemia wymusiła na wielu biznesach zmianę modelu funkcjonowania, a sprzedaż stacjonarna w przypadku niektórych branż została mocno ograniczona. Ratunkiem dla polskich firm MŚP jest rozpoczęcie sprzedaży w internecie. Projekt Fundacji Impact przy wsparciu Mastercard Center for Inclusive Growth ma pomóc małym i średnim przedsiębiorcom postawić swoje pierwsze kroki w internetowym biznesie.

Trzy sposoby na cyfrowe przyspieszenie

W ramach projektu przedsiębiorcy potrzebujący wsparcia w cyfrowej transformacji mogą wziąć udział w programie akceleracyjnym. Rekrutacja do niego jest dostępna na stronie Impactebusiness.com, a zgłoszenia można przesyłać za pośrednictwem internetowego formularza. 20 najciekawszych pomysłów otrzyma pomoc ekspercką w prowadzeniu e-biznesu. Wsparcie dla poszczególnych MŚP będzie dobierane indywidualnie, w zależności od stopnia zaawansowania rozwoju danego biznesu. Każda z wybranych ostatecznie do programu firm może liczyć na wsparcie dedykowanego eksperta. Ten biznesowy konsulting będzie dotyczył przede wszystkim narzędzi pomocnych w budowie i rozwoju e-sklepu, a także skutecznej promocji w internecie – to dwa obszary szczególnie ważne dla przedsiębiorcy stawiającego swoje pierwsze kroki w e-commerce.

Portal Impactebusiness.com dostarcza też cennej, praktycznej wiedzy, przydatnej w rozwoju internetowego biznesu. Przedsiębiorcy mogą brać udział w webinariach, organizowanych cyklicznie raz w tygodniu, a każde webinarium dotyczy innego obszaru związanego z e-commerce. W czasie najbliższych spotkań przedsiębiorcy dowiedzą się m.in. o tym, jak krok po kroku założyć sklep internetowy, zapoznają się z tematyką e-marketingu, kwestii prawnych w prowadzeniu biznesu (w tym RODO) czy internetowej reklamy. O wysoką atrakcyjność spotkań zadbają ich prowadzący – eksperci z wieloletnim doświadczeniem w branży internetowej sprzedaży.

Udział w webinariach jest bezpłatny, aczkolwiek liczba miejsc jest ograniczona. Wszystkie webinaria będą także możliwe do odtworzenia na stronie Impactebusiness.com.

Na portalu znajduje się też duża dawka wiedzy nt. e-commerce. Z artykułów autorstwa m.in. praktyków branży można dowiedzieć się m.in. o potencjale tego rynku, aktualnych trendach, pozyskiwaniu finansowania, prowadzeniu działań marketingowych, budowie skutecznych modeli biznesowych i wielu innych.

„Digitalizacja małych i średnich firm to ogromna szansa dla całej gospodarki w obliczu kryzysu spowodowanego pandemią.  Program wsparcia i edukacji przedsiębiorstw z sektora MŚP na drodze do cyfrowej transformacji to nasza odpowiedź na wyzwania związane  z Covid-19, a także realna pomoc dla tych biznesów,  które  mają odpowiednie   warunki,   żeby   szybko   absorbować   innowacje. Wierzymy, że nasze wsparcie przyniesie wymierne korzyści, a nasi beneficjenci wzmocnią swoją pozycję na konkurencyjnym, a jednocześnie niezwykle dynamicznie rozwijającym się rynku” – mówi Urszula Hasiec, Prezes Fundacji Impact.

E-commerce szczepionką na kryzys

Projekt „E-business vs. lockdown” jest realizowany w ramach grantu w wysokości 200 tys. USD (ok. 750 tys. zł) przyznanego Fundacji Impact przez Mastercard Center for Inclusive Growth. Instytucja ta wspiera zrównoważony wzrost gospodarczy i walczącej z wykluczeniem społecznym na całym świecie. Centrum wykorzystuje zasoby i kompetencje Mastercard, w tym analizę danych, fachową wiedzę i technologie, zarządzając jednocześnie funduszami na niezależne badania naukowe, skalowanie globalnych programów filantropijnych, a także aktywizację liderów, innowatorów i działaczy społecznych.

„W Mastercard rozumiemy, jak ogromny wpływ na funkcjonowanie gospodarki mają  małe i średnie przedsiębiorstwa. Pandemia koronawirusa wyhamowała rozwój wielu takich firm, ale obok nowych wyzwań pojawiły się także możliwości. Konsumentów jeszcze łatwiej niż wcześniej można znaleźć w internecie, dlatego polskim MŚP, wspólnie z Fundacją Impact pomagamy w cyfrowej transformacji ich biznesów” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

Znaczenie sektora e-commerce w polskim handlu systematycznie wzrasta. Według szacunków firmy badawczej PMR, w 2020 r. wartość polskiego rynku e-commerce wzrosła do 77 mld zł z 61 mld w 2019 r., co daje przeszło 30 proc. wzrost r/r. Obserwuje się duży wzrost dynamiki otwierania nowych sklepów internetowych, zaś prognozowana wartość sprzedaży internetowej w całości sprzedaży detalicznej w 2025 r. ma wynosić już 19%.

Źródło: Mastercard