Respondenci wymienili 15 banków, z którymi współpracują w Polsce, a następnie ocenili ich usługi. ING Bank Śląski został pozytywnie oceniony przez swoich aktualnych klientów. Ankietowani dobrze wypowiadali się przede wszystkim na temat szerokiej oferty banku składającej się z nowoczesnych produktów. Doceniony został także innowacyjny system internetowy oraz profesjonalizm bankowych doradców. Dodatkowo ING Bank Śląski znalazł się jeszcze dwa razy na podium, zdobywając drugie miejsca w przeprowadzonych równocześnie podrankingach dotyczących najlepszych lokat i najlepszych kredytów wybieranych najczęściej przez przedsiębiorców.
Pytania dotyczyły przede wszystkim instytucji bankowych, z którymi aktualnie współpracują ankietowani przedsiębiorcy. Dodatkowo respondenci mogli wskazać instytucje finansowe, z którymi chcieliby nawiązać relacje w przyszłości. Osoby przeprowadzające badanie pytały także, co jest najważniejsze podczas podejmowania decyzji o współpracy z danym bankiem i skorzystanie właśnie z jego usług. 57% ankietowanych wskazało na profesjonalizm, a na kolejnych miejscach znalazły się szybkość dokonywania operacji, indywidualne podejście do klienta instytucjonalnego oraz rozbudowana oferta.
Badanie zostało przeprowadzone w 2007 roku. Ankietowane firmy zostały wybrane losowo spośród 1000 największych prywatnych przedsiębiorstw w Polsce. Wśród ankietowanych znalazło się 15% firm o profilu handlowo-usługowym oraz 85% przedsiębiorstw produkcyjnych. Na pytania odpowiadali głównie szefowie finansowi firm. Banki oceniane były przez przedsiębiorców w skali od 1 (najgorszy) do 5 (najlepszy).